2250
Sök

Mekonomens rekommendationer

3 Inlägg
för 3 timmar sedan
Trådstartare
#1
Hej.
Mekonomen påstår på sin sida att de tar fram delar dom passar din bil ifall du skriver in regnummer.
Men sidan presenterar t.ex 3 olika kylare. De har olika mått, en är för automat trots att min är manuell.
Hur kan man lita på rekommendationen?
Hur kan jag ta reda på vilken kylare som passar utan att behöva fråga en verkstad?
I mitt fall är det en SAAB 93 2004


75 Inlägg
för 2 timmar sedan
#2
Chris-C3 skrev:
Hej.
Mekonomen påstår på sin sida att de tar fram delar dom passar din bil ifall du skriver in regnummer.
Men sidan presenterar t.ex 3 olika kylare. De har olika mått, en är för automat trots att min är manuell.
Hur kan man lita på rekommendationen?
Hur kan jag ta reda på vilken kylare som passar utan att behöva fråga en verkstad?
I mitt fall är det en SAAB 93 2004
Mekonomen och liknande sidor har sällan rätt på vad som passar eller inte

Kika på speedparts, maptunparts, saabwebshop och svenskasaabklubben (medlemskap krävs)

https://shop.speedparts.se/sv/prod/saab … 18342.html

Där har du, antar att du har en bensinare?

2 350 Inlägg
för 26 minuter sedan
#3
Ska man köpa delar själv(dvs, inte via verkstad) så får man vackert veta vad man ska ha själv. Det är, trots allt, enbart du(eller den som skruvar på just din bil) som vet vad din bil har och inte har idag.
Så i det här fallet med kylare så är svaret - ut och mät, kolla vilka anslutningar som finns och brukas, ev. sensorer, osv...

... Alternativt chansar du och köper en du tror är rätt och hoppas att den passar.



Sök