2939
Sök

Vw Passat b7 problem med batteriet laddas ur över natten

20 Inlägg
Igår 10:02
Trådstartare
#1
Tjena har en vw passat b7 som de blir dåligt me ström i batteriet efter ett dygn måste startas med startkablar, har kollat me multimeter på ampere men det står 0.00. Har nån någon aning eller vart me om dethär??
Skriv gärna!

7 367 Inlägg
Igår 10:19
#2
Har bilen draganordning?

67 Inlägg
Igår 11:08
#3
Hur gammalt är batteriet? Det kanske är i så pass gammalt/dåligt skick att det inte klarar av att hålla spänningen över ett dygn, särskilt nu när temperaturen ute sjunker.

* Voff voff *
10 459 Inlägg
Igår 11:33
#4
Vagbilar skrev:
Tjena har en vw passat b7 som de blir dåligt me ström i batteriet efter ett dygn måste startas med startkablar, har kollat me multimeter på ampere men det står 0.00. Har nån någon aning eller vart me om dethär??
Skriv gärna!
Troligen dåligt batteri, åk förbi och få det kollat på någon verkstad.

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/

6 034 Inlägg
Igår 15:49
#5
"Har kollat med ampere ????
Vad menar du? Du ska kolla spänningen (Volt)! Spänningen på ett friskt batteri ska ligga på 12,6V eller mer men...
Spänningen säger inte hela sanningen. Du måste också ha "kraft"  i batteriet. Att bara mäta spänningen är som en Potemkinkuliss, en försköning av verkligheten. Spänningen kan vara hög men det finns inte tillräckligt med kraft (Ampere) kvar i batteriet.


Diagnostekniker
2 626 Inlägg
Igår 17:57
#6
Du mäter viloförbrukning i milliampere.
Visar den 0.00A även fast du mäter i hela Ampere så gör du fel.
Senast redigerat av Jesper328 (Igår 17:58)

Up the RA

6 034 Inlägg
för 20 timmar sedan
#7
Och för att mäta ström (ampere) så måste du koppla bort en av sladdarna på batteriet och koppla in multimetern däremellan och ställa om multimetern så den mäter ström (ampere).


7 367 Inlägg
för 3 timmar sedan
#8
Tappar batteriet laddningen även om det inte är anslutet = minuspolens batterikabel lossad/demonterad?

Forummoderator
17 910 Inlägg
för 2 timmar sedan
#9
Mäter man A på batteriet så lär multimetern smälla till och dö om sladdarna sitter i läge A....

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!


Sök