Och du utförde ditt kompressionstest genom att köra startmotorn i ~5 sekunder med full gas?
Har du 0kg så är antingen manometern trasig eller så är dina ventiler krokiga.
Du kan prova att göra en osofistikerad leak-down.
Offra ett tändstift och behåll den gängade delen.
Montera en slangnippel och slang inuti tändstiftets gängade del.
Skruva dit den i tändstiftsbrunn #1.
Ställ cylinder 1 i ÖD.
Trycksätt med en kompressor.
Kan du bygga och hålla tryck så lär den cylindern vara någorlunda tät.
Man släpper sedan trycket genom att rotera motorn eller koppla bort kompressorn.
Gör dock jävligt ont att få sisådär 8kg lufttryck på fingret, kan vara dödligt om man har otur.. så rotera motorn.
Edit: du har ju en kompressiontestare.
Är det en slangkoppling mellan slang och manometer kan du använda den för att trycksätta med.
Senast redigerat av Jesper328 (21 september )
Up the RA