Avgasröret åkte på plats.
Skyddade insynsskyddet lite grann, så det inte smälter som det förra gjorde.
Sitter ett fäste i bakvagnsbryggan som inte finns kvar längre, så fixade ett eget där.
Monterade lite mer i motorrummet.
Sen fick jag ett paket från Yoshifab i USA - till slut, tog några månader.
Det är ett fäste till LS-spolar! Vill framöver köra sekventiell styrning på bränsle/tändning (främst för att få ner bränsleförbrukningen lite), och då lär det bli sådana.
Dessvärre fick jag fästet för fel typ av LS-spolar, trots att jag specificerade exakt vilka jag skulle köra med.
Fästpunkterna är inte likadana på de två varianterna. Men det går att lösa genom att utnyttja det ena skruvhålet, och så tillverka egna fästen mellan spolarna. Fick också borra upp hålet i spolarna lite grann.
Det här är varianten jag skulle haft, vs den jag fick.
Ska ha på ett fjäderbensstag också, så ville provmontera så tändspolarna går fritt.
Lade självhäftande kardborrband på undersidan för att förhindra skav på lacken.
De går fritt om de monteras i rätt vinkel, men det är precis.
Däremot är det värre med frigång mot gasvajern av någon anledning.
Nu åkte rätt ventilkåpa på...
Och ambulansstaget.
Svetsade ihop ett rör till wastegaten. Satte in en minikatalysator som egentligen är avsedd för motorcyklar, så kan ingen iallafall klaga på att jag släpper ut ofiltrerade avgaser om jag kör med screampipe. Ja, en del av svetsarna ser ut som kattskit, men det är tätt iallafall.
Monterad! Det är tajt, men det går att få dit den med allting i bilen.
Fick sen modda oljefilterförflyttaren lite grann, den behövde täta bättre mot blocket så gjorde om infästningen. Inte kul med grenröret på plats, men det går precis. Behövde mer gängor, men adaptrarna man får med sandwichar osv är för tjocka för original värmeväxlare, så jag svarvade ner och förkortade en adapter med rätt gänga.
Passade samtidigt på att använda dremeln för att förbättra flödet i adaptern lite grann. Den hade en skarp kant som jag inte gillade.
Så var det dags för uppstart! Startade upp den och körde ut den på en provrunda... och den gick som en påse nötter.
Kopplade in en ombyggd rökmaskin till insuget för att leta läckor.
Märkte ganska snabbt att jag glömt koppla in vakuuumslangen till sprutet.
Kopplade in den och problemet var löst.
DEN LEVER!
Körde hem bilen för första gången på 2 år, det var en otroligt härlig känsla.