2760
Sök

Flytta bil utan drivaxel

108 Inlägg
för 3 timmar sedan
Trådstartare
#1
Tja,
Går det att flytta bilen utan drivaxel ?4 motion?
Har delen som man fäster i hjullagret/bromsskivan löst,ska jag sätta fast den delen?ska bara flytta bilen MAX 30 meter

Snabba svar tack då jag väntar på my drivaxel och har parkerat in min egna bil innanför den trasiga bilen ?

108 Inlägg
för 3 timmar sedan
Trådstartare
#2
passatmaffia skrev:
Tja,
Går det att flytta bilen utan drivaxel ?4 motion?
Har delen som man fäster i hjullagret/bromsskivan löst,ska jag sätta fast den delen?ska bara flytta bilen MAX 30 meter

Snabba svar tack då jag väntar på my drivaxel och har parkerat in min egna bil innanför den trasiga bilen ?

Och det är inte drivaxeln som går in i lådan som e paj,utan andra sidan ?

Fri fart för ett fritt folk!
14 073 Inlägg
för 3 timmar sedan
#3
skruva ihop insidan och utsidan av hjulagret med något bara så kan du flytta den bäst du vill.. 
men behöver lite tryck   jag brukar ta en skruv med stora brickor  och sen en mutter och dra åt allt bara smile   

tänk på att du mest troligen får putta bilen. 

eftersom en 4wd bil i regel är endast 1hjulsdriven   smile   så den driver på stället det går lättast och där sitter det nu ingen drivaxel.. smile

både varit med det på quattro och 4motion smile

Kör fort så hinner inget hända...

108 Inlägg
för 1 timme sedan
Trådstartare
#4
Growe skrev:
skruva ihop insidan och utsidan av hjulagret med något bara så kan du flytta den bäst du vill.. 
men behöver lite tryck   jag brukar ta en skruv med stora brickor  och sen en mutter och dra åt allt bara smile   

tänk på att du mest troligen får putta bilen. 

eftersom en 4wd bil i regel är endast 1hjulsdriven   smile   så den driver på stället det går lättast och där sitter det nu ingen drivaxel.. smile

både varit med det på quattro och 4motion smile

Tack !?


Sök