Jaja, de var ju ett tag sen man uppdaterade här.
Har gjort det ena och det andra sen sist, prövat förbättra saker som inte lirar fullt ut och kört några event.
Hade lite strul med att min elservo gick ner i varv och således blev tungstyrd många gånger. Tänkte först det var varm olja så köpte ett kul och printade en liten ram runt det hela. Problemet blev borta.
Nu i efterhand har jag förstått att det troligen inte va varm olja som va problemet, utan att returflödet va för stort och därför gick pumpen ner i varv. Men men, problemet löstes.
Snickrade ihop nå täcksidor med en köksstomme och en bänkskiva ovanpå för att få det lite bättre i bussen.
Fick ett infall när jag åkte förbi en B5 med fackligt lycktor, att såna borde jag ha på min. Men dessvärre har jag ingen plats och Alfa Reklam fick rycka in och printa ut lyktor till mina sköldar, och det ser fan nästan äkta ut också ?
Fixade en smidigare avtappning från min vevhustank, funkar riktigt fint med en kran från Nuke Performance.
Fick även svetsat på en upphängning till avgassystemet.
Lastad och redo för en sväng på Fönebasen. Resultatet är det ingen vits att skryta om ? körde sönder en drivknut tidigt på dagen och sen strul med min e-gas. Så blev inte mycket kört.
Efter denna dag fick jag nog av svetsad framdiff och bestämde mig att det fick bli en riktig lamell diff, plockade ur diffen och ser detta.
Det är alltså en sprint som glidit ur och slagit emot oljepumpsdrevet, så verkar som det va dags oavsett ?
Fick bli en SQS lamelldiff istället ??
En kompis bockade en låda till mig där tanken var att montera en ljuddämpare. Här fullt jobb för att få i en dämpare då jag helgen efter skulle ner och köra Gatebil på Mantorp.
Väl på Mantorp gick det också sådär ? Första passet på fredagen rasade bakdiffen. Fick tag i en ny som kom levererad på fredagkväll så det va bara muttra dit en ny och ta revansch.
Ny diff monterad och allt frid och fröjd. Men ack som man bedrog sig. Lördagen skulle bjuda på nya bekymmer, återigen strul med gasspjället.
Sprutet klippte på att Main och backup givare diffade för mycket. Det hela slutade med att jag höjde tillåten diff till 25% och då började det lira igen.
Nu är det lite uppdateringar innan vintern kommer.
Jag har börjat att bygga om fjädringen då jag anser den allt för mjuk.
Då KW inte tillhandahåller hårdare fjädrar än dom jag hade fick lösningen bli att bygga om till linjära fjädrar med allt den innebär.
Fått ritat upp och 3D Printat ett fjädersäte för att se så allt passar innan man fräser det i alu.
Känslan är att det kommer bli en helt annan bil med hårdare fjädrar nu. ?
Tanken är att fortsätta uppdatera löpande under vintern med diverse ombyggnationer och kanske lite iskörning om det är av intresse?
Väl mött