2022
Sök

Köpråd, Ekonomisk automatbil under 50 000kr

3 Inlägg
fredag 12:56
Trådstartare
Hej,
Letar efter lämpliga modeller att titta på för min sambo, men känner att jag kört fast. Har själv inte riktigt samma krav när jag letar själv.

De grundläggande kraven är, inte för dyr (vet inte exakt men definitivt under 50kkr), Automat, rimlig skatt och försäkring, inte dra för mycket bränsle och en rimlig säkerhetsnivå (dvs inte typ en Aygo).

Tycker själv att att det är svårt att få till kraven, eftersom hon verkligen vill ha en automat. Annars hade man ex kunnat titta på en Volvo D2/1.6d eller om förbrukning inte var lika viktigt kanske en med en bensin.

Hoppas någon kan komma med bra idéer på rimliga bilar.

//
Alexander

4 144 Inlägg
fredag 15:48
Har ni 2 bilar och detta är andra bil så är nissan Leaf kanske ett wild card

3 Inlägg
fredag 22:18
Trådstartare
Hej,
Bra förslag, hade ingen koll på att de gick att få så billigt. Tyvärr bor vi i lägenhet och inte möjlighet att ladda. Så svårt tror jag att använda en bil med så kort räckvidd då. Men tack för idéen, väldigt bra annars.

* Voff voff *
10 556 Inlägg
lördag 08:39
Har din sambo inga som helst krav på att det ska skänka någon glädje att sätta sig i bilen, utan endast vill ha ett problemfritt ägande och ta sig från punkt A till punkt B så är ju Prius ett förslag. De som ryms inom budgeten är inte sällan tämligen högmilade, men det verkar de tåla.

Liten varning bara för att mätarställningen stannar på 299999 km på vissa årsmodeller, så det kan vara värt att kolla på gamla besiktningsprotokoll hur många år bilen gått precis så långt. wink

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/

7 411 Inlägg
lördag 10:36
Brådhis skrev:
Har din sambo inga som helst krav på att det ska skänka någon glädje att sätta sig i bilen, utan endast vill ha ett problemfritt ägande och ta sig från punkt A till punkt B så är ju Prius ett förslag. De som ryms inom budgeten är inte sällan tämligen högmilade, men det verkar de tåla.

Liten varning bara för att mätarställningen stannar på 299999 km på vissa årsmodeller, så det kan vara värt att kolla på gamla besiktningsprotokoll hur många år bilen gått precis så långt. wink

car.info, och i vissa fall även biluppgifter.se, tillhandahåller även dessa uppgifter = ägarhistoriken.

3 Inlägg
lördag 15:36
Trådstartare
torsen skrev:
Brådhis skrev:

car.info, och i vissa fall även biluppgifter.se, tillhandahåller även dessa uppgifter = ägarhistoriken.

Tack för tipset om Prius, hade inte en tanke kring att de kunde vara så billiga. Ska visa henne och se. Och tack för varningen om mätarställningen?

Sök