3026
Sök

Mazda MX-3 V6 - Bra att veta ?_?

12 Inlägg
14 juli 2007
Trådstartare
Hej alla cookie lovers !!

Som topic lyder så vill jag att alla MX3 junkies skriver allt ni kan tänkas komma på om en MX3. Jag är starkt sugen på att köpa en nu på höstkanten (känns ledsamt att skriva så med tanke på våran fina sommar.....)

Jag vill veta allt om MX3,  På gott och ont!!
Skall jag punga ut 40K för en bil så vill jag ha ärliga åsikter big_smile

Jag kan som ni alla bör veta inte ett dyft om bilar  big_smile 
Millen är min pimp på bilfronten! tongue

Felåt om min tråd ligger fel  ;(

Daniel
- lvl2 sportfilterbytare !

PS: Jag byggde en avskärmning till min vectra, Blev superfint  big_smile
Senast redigerat av natsu (14 juli 2007)

4 571 Inlägg
14 juli 2007
Hejsan hoppsan

Känner mig lite manad att skriva eftersom jag har 2 stycken tongue

De flesta mx-3 tickar lite det är pga de hydrauliska ventillyftarna, detta försvinner oftast om man byter olja och filter till mineralolja. (tickandet försvann på alla 3 motorer jag haft)

Annars kan du kolla noga så det inte klonkar i framvagnen vid fullt rattutslag.

Sedan kan det vara en bra ide att kolla att framlyktorna ser ok ut framifrån så inte reflektorerna är kassa, detta fick jag lära mig den hårda vägen , fick köpa en ny framlykta och dom är riktigt dyra (5000kr på mazda)

Annars är det väldigt pålitliga och hållbara bilar, inte haft några större bekymmer alls med mina.

Roliga att köra, varvvilliga och ganska pigga.

12 Inlägg
14 juli 2007
Trådstartare
awiee, Jag får tacka för svaret :p

12 Inlägg
15 juli 2007
Trådstartare
Izual skrev:
Sedan kan det vara en bra ide att kolla att framlyktorna ser ok ut framifrån så inte reflektorerna är kassa, detta fick jag lära mig den hårda vägen , fick köpa en ny framlykta och dom är riktigt dyra (5000kr på mazda)

oi mr MX3, Hur ser en lycklig amatör hurvida reflektorerna är ok eller inte ?  roll

Sök