3384
Sök

Byta till fuelcell. Vettigt alternativ?

6 Inlägg
för 5 timmar sedan
Trådstartare
Äger en Opel Omega från 1987 som tanken är upprostad på. Att hitta en ny tank är svårt och nivågivare finns inte överhuvudtaget. Ny tank kostar 2000kr.

Just nu är jag ganska lockad av att stoppa en fuelcell i skuffen. Bränslepumpen sitter externt på bilen, så det är väl bara att dra längre slang från pumpen till fuelcelloch koppla in? Jag är inte så orolig för bess, för jag har ombess på bromsar, så bessman borde inte behöva kolla i skuffen. Fuelcell blir inte dyrare än originaltank och med fuelcell får jag fungerande nivågivare också.

Finns det någon anledning att inte montera fuelcell? För det verkar vara det enklaste och billigaste alternativet.

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 256 Inlägg
för 4 timmar sedan
MTB-Emil skrev:
Äger en Opel Omega från 1987 som tanken är upprostad på. Att hitta en ny tank är svårt och nivågivare finns inte överhuvudtaget. Ny tank kostar 2000kr.

Just nu är jag ganska lockad av att stoppa en fuelcell i skuffen. Bränslepumpen sitter externt på bilen, så det är väl bara att dra längre slang från pumpen till fuelcelloch koppla in? Jag är inte så orolig för bess, för jag har ombess på bromsar, så bessman borde inte behöva kolla i skuffen. Fuelcell blir inte dyrare än originaltank och med fuelcell får jag fungerande nivågivare också.

Finns det någon anledning att inte montera fuelcell? För det verkar vara det enklaste och billigaste alternativet.

Men nästa gång du ska besikta då?

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

522 Inlägg
för 3 timmar sedan
Opel Omega från 1987

Jag blir nästan lite rörd; hade själv tre stycken efter varandra (första generationen modell 88 sedan, 91 caravan och andra generation 94 sedan), mycket bil för pengarna tyckte jag då

6 Inlägg
för 3 timmar sedan
Trådstartare
Vettemannen skrev:
MTB-Emil skrev:

Men nästa gång du ska besikta då?

/Benny

Eftersom det är en Opel förväntar jag mig inte att det finns något kvar att köra till besiktning om 2 år

6 Inlägg
för 3 timmar sedan
Trådstartare
krambriw skrev:
Opel Omega från 1987

Jag blir nästan lite rörd; hade själv tre stycken efter varandra (första generationen modell 88 sedan, 91 caravan och andra generation 94 sedan), mycket bil för pengarna tyckte jag då

Jag tycker det verkar som en riktigt trevlig bil att köra. Lite kul att ha en bil det inte finns så många kvar av också. Synd bara att det börjar bli svårt med delar till Omega

Diagnostekniker
2 757 Inlägg
för 2 timmar sedan
Vad jag vet så är en fuelcell i bagaget lagligt så länge du använder dig av original påfyllningsrör.
Eller ja, du får väl kapa och dra en slang till cellen eller nåt.
Inte OK att bara kunna tanka via bagaget.

Vad jag vet behöver nödvändigtvis inte stämma, men jag har sett denna lösning ett par gånger.
Dock i modifierade bilar.
Senast redigerat av Jesper328 (för 2 timmar sedan)

Up the RA

Sök