2828
Sök

Honda + Nissan = ?

1 001 Inlägg
Igår 12:58
Trådstartare
Både Honda och Nissan krisar och tänker lösa det genom en sammanslagning och samtidigt ska man skapa ett nytt namn. Det nya namnet ska representera båda företagens styrkor och arv.
Vad kan det nya namnet bli?
Hossan kanske big_smile
Senast redigerat av candyweiss (Igår 13:07)

VAG har världens bästa bilar.

Forummoderator
18 051 Inlägg
Igår 13:02
candyweiss skrev:
Både Honda och Nissan krisar och tänker lösa det genom en sammanslagning och samtidigt ska man skapa ett nytt namn. Det nya namnet ska representera båda företagens styrkor och arv.
Hossa kanske big_smile

Nissan har ju samarbete med Renault med. Det där kan nog bli snurrigt.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

6 094 Inlägg
Igår 16:31
Vore väl bättre att bara lägga ner namnet Nissan och behålla Honda. Men jag tror detta bara är en av alla sammanslagningar och potentiella nedläggningar av bilmärken vi står inför. Nu får ju snart bara elbilar säljas och ingen (utom Tesla) kan konkurrera med kineserna om den tekniken. Bland annat försvinner nog snart flera av bilmärkena inom Stellantis.

Forummoderator
18 051 Inlägg
för 14 timmar sedan
Finns för många märken, ja. Vem är sugen på en ORA?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

6 094 Inlägg
för 14 timmar sedan
Hybrid_ skrev:
Finns för många märken, ja. Vem är sugen på en ORA?

De kanske kan ersätta OPEL

746 Inlägg
för 13 timmar sedan
Hybrid_ skrev:
candyweiss skrev:
Hossa kanske big_smile

Som jag förstår det ska Honda köpa Renaults ägandeandel i Nissan.
Och vad jag läst så krisar väl inte precis Honda. Bilmärket kanske säljer dåligt, men Hondas övriga divisioner går ju som tåget.

Live long, and prosper.

1 001 Inlägg
för 11 timmar sedan
Trådstartare
Hybrid_ skrev:
candyweiss skrev:
Hossa kanske big_smile

Och Renault äger redan Dacia...

VAG har världens bästa bilar.

Forummoderator
18 051 Inlägg
för 11 timmar sedan
"köp en Honda och få panik! Du har precis köpt en bil med fransk teknik..."

Forummoderator
18 051 Inlägg
för 11 timmar sedan
Läste precis att Mitsubishi ville vara på på ett hörn med.

6 094 Inlägg
för 5 timmar sedan
Jag var precis inne på Hondas svenska hemsida och kunde konstatera att de bara har en enda elbil, en SUV som tillverkas i Kina och kallas det föga inspirerande "e:Ny1". Sedan har dom bara hybrider som släpper ut för mycket för att kunna säljas länge till. Och Misubishi har inga elbilar alls. Så det lär väl bli diverse modeller som alla bygger på tekniken i Nissan Leaf, om sammanslagningen blir av. Låter faktiskt inte som något framgångskoncept. Skulle inte förvåna mig om ett eller flera av dessa varumärken kommer försvinna från Europa inom några år.

6 636 Inlägg
för 3 timmar sedan
De kommer nog lansera en ny SUV för att rädda sig ur krisen

Gärna en med lutande tak

:^)

De/Dem

Sök