Både Honda och Nissan krisar och tänker lösa det genom en sammanslagning och samtidigt ska man skapa ett nytt namn. Det nya namnet ska representera båda företagens styrkor och arv. Vad kan det nya namnet bli? Hossan kanske
Både Honda och Nissan krisar och tänker lösa det genom en sammanslagning och samtidigt ska man skapa ett nytt namn. Det nya namnet ska representera båda företagens styrkor och arv. Vad kan det nya namnet bli? Hossa kanske
Nissan har ju samarbete med Renault med. Det där kan nog bli snurrigt.
Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Vore väl bättre att bara lägga ner namnet Nissan och behålla Honda. Men jag tror detta bara är en av alla sammanslagningar och potentiella nedläggningar av bilmärken vi står inför. Nu får ju snart bara elbilar säljas och ingen (utom Tesla) kan konkurrera med kineserna om den tekniken. Bland annat försvinner nog snart flera av bilmärkena inom Stellantis.
Både Honda och Nissan krisar och tänker lösa det genom en sammanslagning och samtidigt ska man skapa ett nytt namn. Det nya namnet ska representera båda företagens styrkor och arv. Vad kan det nya namnet bli? Hossa kanske
Som jag förstår det ska Honda köpa Renaults ägandeandel i Nissan. Och vad jag läst så krisar väl inte precis Honda. Bilmärket kanske säljer dåligt, men Hondas övriga divisioner går ju som tåget.
Jag var precis inne på Hondas svenska hemsida och kunde konstatera att de bara har en enda elbil, en SUV som tillverkas i Kina och kallas det föga inspirerande "e:Ny1". Sedan har dom bara hybrider som släpper ut för mycket för att kunna säljas länge till. Och Misubishi har inga elbilar alls. Så det lär väl bli diverse modeller som alla bygger på tekniken i Nissan Leaf, om sammanslagningen blir av. Låter faktiskt inte som något framgångskoncept. Skulle inte förvåna mig om ett eller flera av dessa varumärken kommer försvinna från Europa inom några år.