Då är frågan om jag är ännu mer knäpp som 2013 byggde luftfjädring på en Civic
Mest problem men kul var det. Den kördes bottsänkt ibland, för att få uppmärksamhet. Det är bara att erkänna.
Nu som vuxen uppskattar jag fortfarande att folk tittar på en häftig bil man åker i men smaken har ju mognat om man säger så
Något jag har märkt är när man pratar om bilrelaterade minnen från tonåren är att man gjorde många dumma ologiska grejer och skrattar åt sig själv. För att sen inse att man nog hade roligare då än nu. Hoppsan.
Jag kan absolut INTE se mig själv i en bottsänkt 740 nu som 30 åring, det finns inte på kartan. Jag skulle skämmas ihjäl. Men som 19 åring var det bara helt enkelt väldigt roligt.
Det rullar några gamla Volvo här i stan än (740/940) men dem är så brutalt mycket färre nu när årens lopp plockat dem. Upplever att det har varit med balans på dem man sett, alltså inte överdrivet med sänkning osv.
Idag äger jag EN bil som är sänkt, övriga på original fjädring. Den sänkta bilen står på riktiga sänkfjädrar av märket Eibach och är en perfekt balans av "låg" och "kan ta sig över gupp utan problem". Den bilen i original utförande och hur den ser ut nu med en rimlig sänkning och fälgar som är avsevärt mycket snyggare än original är som dag och natt. Ser mycket snyggare ut och väghållningen blir bättre vid inspirerad körning. Jag ser det som en del av intresset.
Har ägt 3 jänkare, sänkte aldrig någon av dem och körde dessutom plåtfälgar med original navkapslar. Det skulle se original ut, det var så jag ville ha det. När det gäller japsare däremot så har jag ändrat på allt möjligt som går att ändra på. Vet inte varför jag väljer att göra så olika beroende på om det är Amerikanskt eller Japanskt.