Growe skrev:
Baldrik skrev:
Är väl av samma anledning som man byter fälgar etc. För att man vill ha bilen på ett visst sätt.
sänkning och snygga hjul gör ju verkligen hela bilen... därimot att sänka utan fälgar är big no no eller att ha snygga fälgar och 2dm glipa mellan däck och skärm
Vad som är snyggt eller ej är upp till betraktaren och smaken - och hur man använder bilen.
För egen del höjer jag de flesta bilarna runt 2".
Ändrar fälgarna, om det går, från 16" gjutna/smidda till 15" plåtisar - men med samma inpressningsdjup(ET).
Byter däckprofilen till 85% - så att man "fyller upp" hjulhusen.
Höjer förarstolen upp till 1" - så man slipper se genom rattkransen.
Ersätter stor plastratt med skinnklädd mindre ratt.
Flera gånger har jag, i bilar som saknat, monterat differentialspärr eller torsen(men det syns ju inte).
Men det är jag det, som inte är/tycker som de flesta andra - för jag använder bilen till att köra med.
Jag ler, men klankar inte ner, på dem vars bilar är sänkta och har 22"-fälgar med däck vars profil kan vara 20%.
Tycker bara synd om dem när de kör på tjälskadade och lappade vägar samt på grusvägar.
Men till, samt runt, korvmojen spelar det väl inte så stor roll - viktigast är väl att impa på småbrudarna.