Har en fråga som någon kanske kan kasta lite ljus över. Om det är bäst att byta relän, kablage, eller ballaster eller om det är annat fel (jord?)som är troligast.
Har tre extraljus xenon monterade, köpte 22K mil 2014 års VW Diesel Sharon av handlare för en tid sedan så har inte satt dit dom själv.
Vid köp lyste endast höger av de tre och inget positionsledljus i dom.
Tänkte att det bara va lampbyte, men
Märkte att av två säkrade kablar som går till var sitt relä från pluspolen på batteriet var bara en fäst på relä.
Satte på den och då funkade LEDpositionslysena i varje lampa.
Om jag då ljustutade utan tändning på så fortsatte LEDpositionsljusen lysa trots avstängd bil. Vred jag halvljusvredet till 0 och tillbaka så släcktes dom och förblev släckta.
Fick de 2 nya lamporna. Satte i en i vänster och testade. Vänster lös på en gång, inte höger som innan alltid fungerat, efter några ljustut lyste även höger, efter ytterligare några ljustut med höger lös den aldrig mer.
Tittade i mittenlampan, hade spänning fram till ballasten och den verkar ha varit bränd några år (kabeln efter ballasten till svarta pucken var av och bränt i svarta pucken).
Vänster fortsatte fungera.
Höger mätte ja fram att den får spänning fram till ballasten vid ljustut men lampan lyser inte?