2925
Sök

Köpråd begaganat, driftsäker, god totalekonomi, rymlig förarplats. Max 80.000kr

191 Inlägg
för 2 timmar sedan
#61
Brådhis skrev:
Nix, D3 är en 5 cylindrig 2-litersmaskin så det är inte samma som övriga. Jag hade min förra D3 -11 i 3,5 år och körde 15000 mil utan bekymmer (19500-34500) och nu har en jag en D3 -12 som jag hittills kört 5000 mil med på snart 2 år. Går snålt och orkar ändå dra husvagn (1350 kg) utan problem samt hyfsat låg skatt (c:a 3000 kr per år).

(Betydligt trevligare än kusinen Mondeo tycker jag, men det är förstås en smaksak)

Nu vet vi ju inte om de diskuterar sista generationens V70. I de två första generationerna så var D3 2.4l.

Tolkar jag "Fixarfarsan" rätt här så verkar 2.4l D3 funnits i sista generationen också men det törs jag inte ta gift på.
https://fixarfarsan.se/2013/03/volvos-d … ch-d5.html

Säker är jag dock på att D3:an som vi har i vår 2012 XC70 är en 2.4L "Nedtrimmad" D5:a. D5244T16.

2 447 Inlägg
för 2 timmar sedan
#62
Albert_a skrev:
Ja, detta var ju innan beg-priserna rusade uppåt. Tror att den hade köpts för 30 papp 6-7 år tidigare, det dömdes kosta 10K att laga den, förmodligen en del mer att önska gällande skicket. Kändes nog inte värt investeringen för att den skulle rulla nåt år till. Tror att den fått ganska många tvåor de senaste besiktningarna.

Jaja. Nu är det dags att skaffa annat. Kanske blir det en Volvo igen, vi får se.

10k? Ja då måste det varit massa annat som behövde åtgärdas också.. Och då är det klart, då kanske det kan anses inte vara värt det längre smile Speciellt om man inte kan fixa det själv.
Jag personligen skulle ju åtgärdat det om samma situation uppstod på min V70 -97, men jag älskar verkligen den bilen big_smile Trots sina brister. Kan inte tänka mig något mindre än 'total loss' i en olycka skulle få mig att ge upp den tongue


* Voff voff *
10 683 Inlägg
för 2 timmar sedan
#63
Noobnisse skrev:
Brådhis skrev:
Nix, D3 är en 5 cylindrig 2-litersmaskin så det är inte samma som övriga. Jag hade min förra D3 -11 i 3,5 år och körde 15000 mil utan bekymmer (19500-34500) och nu har en jag en D3 -12 som jag hittills kört 5000 mil med på snart 2 år. Går snålt och orkar ändå dra husvagn (1350 kg) utan problem samt hyfsat låg skatt (c:a 3000 kr per år).

(Betydligt trevligare än kusinen Mondeo tycker jag, men det är förstås en smaksak)

Nu vet vi ju inte om de diskuterar sista generationens V70. I de två första generationerna så var D3 2.4l.

Tolkar jag "Fixarfarsan" rätt här så verkar 2.4l D3 funnits i sista generationen också men det törs jag inte ta gift på.
https://fixarfarsan.se/2013/03/volvos-d … ch-d5.html

Säker är jag dock på att D3:an som vi har i vår 2012 XC70 är en 2.4L "Nedtrimmad" D5:a. D5244T16.

I de två första generationerna fanns inte D3, den kom 2011. smile Visst fanns det mindre motorer i de tidigare, men ingen av dem hette D3.

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/

V8 de bästa som finns!
1 095 Inlägg
för 2 timmar sedan
#64
Har själv haft en toyota avensis från 2001 I 8år som fungerat kanonbra, sålde den nyligen och vet egentligen inte varför. Den hade gått 24500mil då. Ångrar mig nästan, köpte en lågmilad jättefin v70 2004 som gått 10770mil men trivdes bättre med avensisen då jag inte är nån volvomänniska.
Jag tänkte köpa en nyare avensis men problemet är att både generationen t25 mellan 2003-2008 och efterföljaren t27 från 2009 rostar så otroligt i bakvagnsupphängningen.
Sen har t27 elektrisk handbroms med lite halvkass konstruktion som går på nästan 20000 att byta när den jäklas.

Pontiac Lemans 67a cab "Projekt LTO" + Bmw 540iM 6vxl 1 av 226 :) Har även en japansk pendlarbil


Sök