3060
Sök

Evo X inspektering

4 Inlägg
för 2 timmar sedan
Trådstartare
Tjabba,

Jag har fått den dumma iden att åka ner till Ungern för en Evo X.

CarVerical ser bra ut, men förutom det kan jag inte mycket om Evon, det är en drömbil så något som jag verkligen vill köpa.

Nu har jag hittat en på 10 tusen mil med SST växellåda (Automat).
Försäljaren har en service bok som endast är stämplad till 2016-10, efter det finns det inte några kvitton eller sådant som visar att den har blivit servad, bilen ser bra ut, under bilen är den också väldigt fräsch.

Den har gått 8.5 tusen mil vid 2016-10, efter den har den går 1.8 tusen mil fram tills idag så den har inte gått mycket efter sista servicen som stämplades i boken

Försäljaren säger att den är i utmärkt skick, men så säger alla.

Planen är att åka ner om en vecka, kolla och testa bilen,

Är det någon med SST erfarenhet som kan dela med sig lite,  vad jag ska testa/göra ? Vad ska jag kolla på ? Osv..

Mvh
Senast redigerat av BlueDays (för 2 timmar sedan)

7 421 Inlägg
för 1 timme sedan
aldrig jag skulle köpa en sådan bil med aut,,  en bil med rally anor ska ha manuell vxl smile har själv ägt en sierra cosworth,, mkt rolig bil,

1 711 Inlägg
för 47 minuter sedan
Hehe- om detta är din drömbil, så åk o testa den. Kör en bra stund, så du hinner känna så lådan funkar ok, att motortemp håller normala värden ..osv- sen köper du den o har roligt- lycka till /husse

4 Inlägg
för 30 minuter sedan
Trådstartare
granadadr skrev:
aldrig jag skulle köpa en sådan bil med aut,,  en bil med rally anor ska ha manuell vxl smile har själv ägt en sierra cosworth,, mkt rolig bil,

Jo manuell skulle vara roligt, men tyvärr måste jag tänka på frun också.
Sedan blir det mycket motorväg, så 5vxl är inte så kul med konstant 4000 varv

husseman skrev:
Hehe- om detta är din drömbil, så åk o testa den. Kör en bra stund, så du hinner känna så lådan funkar ok, att motortemp håller normala värden ..osv- sen köper du den o har roligt- lycka till /husse

Tackar, trodde aldrig jag skulle kunna köpa en men nu är vi här, hoppas verkligen att allt är OK

Har fått infot om att testa AYC'n så bilen kan ändra på alla olika väglag utan att slänga fel,

Jag måste köra i 20-30 min för att få upp temperaturen i växellådan så att jag kan verkligen trycka till och köra hårt för att se att allt är OK och inga fel slängs

Ska ta med mig en icarsoft cr pro+ felkodsläsare för att se att allt är okej,

Men det ända jag är lite rädd för är att det inte finns några kvitton på service eller likande efter 2016-10, även om den har bara gått lite mindre än 2tusen mil efter det

Den har gått igenom besiktningen varje gång så allt är okej på så sätt men är fortfarande riktigt rädd
Senast redigerat av BlueDays (för 26 minuter sedan)

Sök