för 7 timmar sedan
Trådstartare
Hej, Jag har haft ett väldigt långvarigt problem med min volvo 945 b230FT 98
Problemet är att bilen tappar effekt och börjar blöddra vid högre varv
Gasar jag fullt på 2an så hugger den till som fan vid cirka 3-4k varv och kommer inge högre. ( nästan så man flyger in i ratt jäveln )
Ligger jag på 5an så hugger det mycket finare men den orkar inte komma över 100km. Ska den inte blöddra eller hugga måste jag ligga på ungeför 1% gas
I början trodde vi det va något inom soppan och har kollat allt och testat och bytt det mesta förutom soppa pumpen.
Och det konstiga är att problemet bara kan försvinna och bilen går bra igen.. Men sen märkte jag att det har jämt kommit tillbaka när jag har hållit på och greja vid batterierna, Te.x när jag tagit av polerna.
Bilen gick bra ett väldigt bra tag, Köpte nytt batterie för behövde mer kräm till ljudet och efter jag hade satt in det började den gå dåligt igen. Innan jag bytte batterie så gick bilen väldigt ojämnt på tomgång, Den varva upp och ner hela tiden och höll på dö flera gånger, Men efter jag bytte batterie försvann det men det långvariga problemet kom tillbaka.
Så undrar ifall något har haft liknade problem eller om nån har någon aning vad felet kan vara?
Senast redigerat av Algotsjoberg (för 7 timmar sedan)