Jag har beställt från både Skruvat och Autodoc i ca 10 år. Har beställt delar till Opel Vectra, Golf, Toyota Avensis och Yaris och Volvo V70 samt nu V50.
Generellt kan jag konstatera att det är svårt för både oss och företagen att exakt veta vilken version våra bilar är reggade som. Bromssystem tex, kan skilja på samma biljävel utan klar info. Bromsbackar och skivor skiljer sig alltså och man måste mäta och jävlas. (Jag brukar behöva bilen under veckorna och kan inte ställa bilen på bock i två veckor.)
Ett fatal misstag har hänt pga Autodoc´s "rekommendationer" när jag köpte ny syresensor (Lambda sond) till min Avensis. Jag beställde en av deras sensorer som skulle passa och stekte ECU:n. INGEN kunde hjälpa mig och Toyota erbjöd sig felsöka men sa att det troligen skulle gå lös på 10000kr att byta ECU. (Den var stendöd) Jag sålde bilen för 2000kr till grannen som var bilmek men den hamnade till slut på skroten. Nej, jag fick ingen ersättning för det...
Autodoc har jag haft mest strul med då det är mycket krångligare att kommunicera med dem för retur och reklamation.
Skruvat delar definitivt drop ship leverantör med Autodoc och har samma delar till i princip samma pris och går att kommunicera med. Jag håller mig till Skruvat framöver. Autodoc är för stora för att bry sig om sina kunder.