2737
Sök

Extraljus BMW X3 2007

213 Inlägg
för 21 timmar sedan
Trådstartare
Kan nån säga vilken färg man kan koppla in sig på för styrningen till relät? Tänkte ta från lampan på höger sida.

1 731 Inlägg
för 19 timmar sedan
Hmm, nope- beror på vad du har för strålkastare. Har du Xenon/Bixenon? Har du vanliga lampor på ditt helljus, så kan du sno signal där. Men har du canbus styrda grejer, så blir det rörigare. Ingen koll på vad din bil har. Lycka till /Husse

213 Inlägg
för 10 timmar sedan
Trådstartare
Funderade på det igår kväll efter jag skrev frågan ock läste på? Går in en skog med kabel till lyktan så lär inte vara canbus antar jag.

Forummoderator
18 146 Inlägg
för 10 timmar sedan
silverado350 skrev:
Funderade på det igår kväll efter jag skrev frågan ock läste på? Går in en skog med kabel till lyktan så lär inte vara canbus antar jag.

Låter ju inte så. Vanliga halogen?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

213 Inlägg
för 10 timmar sedan
Trådstartare
Skulle tro det.  Får mäta mig fram. Var lite lat å frågade?

213 Inlägg
för 9 timmar sedan
Trådstartare
Xenon var det. Går in 9 trådar på vänster sida.  Kan extraljus störa dom på nåt sätt?

213 Inlägg
för 8 timmar sedan
Trådstartare
Var 9 trådar  på höger sida med. Tänkte jacka in mig där.  Mätt alla plintar med både hel och halv på. Samma resultat, samma plintar är med och utan spänning?

Forummoderator
18 146 Inlägg
för 8 timmar sedan
silverado350 skrev:
Xenon var det. Går in 9 trådar på vänster sida.  Kan extraljus störa dom på nåt sätt?

Har du Xenon på helljuset så stöter du på patrull, ja. När lampan ska tändas ligger spänningen på över 20 000 volt. Dina extraljus skulle inte uppskatta det. Men om du tar signal innan ballasten så funkar det. Sitter den på lampan fungerar det med. Huvudsaken är att du inte norpar kräm efter ballast...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

213 Inlägg
för 8 timmar sedan
Trådstartare
Ok.  Kan ballasten sitta inne i lamphuset? Syns inget utanpå. Bara kontakten.

Forummoderator
18 146 Inlägg
för 8 timmar sedan
silverado350 skrev:
Ok.  Kan ballasten sitta inne i lamphuset? Syns inget utanpå. Bara kontakten.

Kan: Ja. På din bil: Vet ej.

213 Inlägg
för 8 timmar sedan
Trådstartare
Mera gåggle då?

Sök