2235
Sök

Felaktigt monterade navringar

3 Inlägg
för 12 timmar sedan
Trådstartare
Hej, skulle behöva lite hjälp av nån kunnig person. Har vibrationer i min nya Nissan Ariya när jag bromsar. Var på verkstaden idag och de sa att bromsarna behöver bytas pga felaktigt monterade navringar. Kan detta verkligen stämma?? Vill minnas att vibrationerna fanns även innan jag satte på navringar i samband med vinterdäck. Sen kan man ens montera navringar fel? Det är en rund plastbit som ska sitta på en rund ring...

6 151 Inlägg
för 11 timmar sedan
Låter märkligt. Vibrerande bromsar brukar bero på skeva bromsskivor men hur det skulle kunna bero på felaktiga navringar förstår jag inte. Där borde du nog be dom förklara lite bättre

3 Inlägg
för 11 timmar sedan
Trådstartare
Ja skeva bromsskivor är vad de säger. Men om navringen på något sätt sitter fel så borde det ju vara vibrationer när jag kör också och inte bara vid inbromsning. Dessutom borde väl snarare fälg och däck ta skada istället för bromsskiva??

1 731 Inlägg
för 8 timmar sedan
Hmm, dina bromsskivor är körda- dina navringar är ok.
mvh/Husse

* Voff voff *
10 733 Inlägg
för 17 minuter sedan
Finns inget rimligt samband mellan navringar och bromsar. Däremot är, som redan skrivits här, troligen dina bromsskivor skeva. Anledningen till det bör dock slås fast innan man byter, annars är risken att det händer igen. Vanligast är väl kärvande ok som orsakat varmgång. Eller så är skivorna helt enkelt slut...

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/

3 Inlägg
för 3 minuter sedan
Trådstartare
Tack för svaren. Att skivorna skulle vara slut är väl inte möjligt på en bil som gått 600 mil? Dessutom körd enbart med e-pedal så mest motorbromsning..

Sök