4910
Sök

Bilen startar men nästan all elektronik funkar inte

3 Inlägg
30 mars 2023
Trådstartare
Toyota Yaris 2001
Motorn startar utan problem. Det ända som fungerar av elektroniken när motorn går är framljusen. Jag har bytt batteriet och generatorn men fortfarand samma problem. Har kollat alla säkringar och inget problem! Vad är det som är fel?

Diagnostekniker
2 873 Inlägg
30 mars 2023
Du får nog utveckla lite.
Så varken instrument, radio, klocka, klimatanläggning, innerbelysning, positionsljus, et cetera funkar inte?
Enbart halvljus?

Up the RA

3 Inlägg
31 mars 2023
Trådstartare
Exakt, detär bara hel och halvljus som fungerar! Förrän jag bytte generatorn och batteri så fick jag på all electronik då jag varvade motorn upp till 5000 RPM. Men det fungerar inte längre!

Kan de vara jordning någonstans som bråkar?

Forummoderator
18 171 Inlägg
31 mars 2023
Samma problem om du bara sätter på tändningen?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

3 Inlägg
31 mars 2023
Trådstartare
Jo, det är bara framljusen och startmotorn som funkar! Kollade nyss så att jordning till motorn och säkringsboxar mm. är jordad. Så det var inte det problemet heller!

6 176 Inlägg
31 mars 2023
Kan vara ett relä som inte mår bra. Prova att knacka lite på de du kommer åt, det brukar finnas i närheten av säkringarna

Forummoderator
18 171 Inlägg
1 april 2023
Fungerar helljuset som det ska? Eller går det bara att blinka med det?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

3 411 Inlägg
1 april 2023
Tändningkontakten, större systemrelä, huvudsäkringar, massivt jordfel...
Otroligt svårt fel att diagnostisera över forum.  Rent av omöjligt.
Tyvärr!

1 Inlägg
för 15 timmar sedan
Har du testat byta nyckel?
Har så på min g wagon att en av nycklarna beter sej så när den används för att starta bilen

Forummoderator
18 171 Inlägg
för 8 timmar sedan
Marika_vancura skrev:
Har du testat byta nyckel?
Har så på min g wagon att en av nycklarna beter sej så när den används för att starta bilen

Det var 2 år sedan. Gissar på att bilen är fixad/skrotad.

Sök