3522
Sök

Volvo C30 (reservdelsbil)

26 Inlägg
Igår 11:17
Trådstartare
Hejsan,

Inte helt med på om detta är rätt forum att skriva in. Ber om ursäkt ifall det är fel.

Hur som helst: Vi har en Volvo C30 där kopplingen pajat. Enligt verkstad är det koppling och ev. huvud- och slavcylinder som behöver bytas. En dyr operation med andra ord. Vi tänkte därför göra oss av med bilen så kollar om någon vill ta den som ett renoveringsobjekt eller reservdelsbil.

I övrigt funkar den helt OK. Besiktades senast i höstas och servades förra våren. Gått cirka 13 000 mil och är från 2009.
Bilen finns i Jönköping.

EDIT: Skicka dm eller skriv i tråden om du är intresserad av att köpa den. Notera felet verkstaden konstaterat smile

Allt gott!
Senast redigerat av Kallek89 (för 19 timmar sedan)

26 Inlägg
för 3 timmar sedan
Trådstartare
Putteliten skrev:
Vilken motor är det i den?
Pris på bilen som den är?

Detta får jag upp när jag slår på regnumret: 1.8 F mk1. Kan tillägga att det är en bensin.
Har för mig att jag tyckte det var bra när jag kollade upp bilen för att det var något strul med C30 med diesel.

Pris? Du får gärna komma med ett bud i DM eller här om du är intresserad. Det är min sambos bil så det är hon som säger bu eller bä smile

Notera att det iom felet inte funkar att köra bilen annat än kanske på 1an då. Vi bärgade till verkstad.

3 410 Inlägg
för 2 timmar sedan
Varför inte laga den? Tanke på den bara gått 13.000mil?..

26 Inlägg
för 2 timmar sedan
Trådstartare
Low skrev:
Varför inte laga den? Tanke på den bara gått 13.000mil?..

Kostadsförslaget vi fick från verkstaden var på 20 - 26 000 kr för rubbet. Exakt hur dyrt det skulle bli visste man inte förens man kollat närmare.
Vi tyckte detta var för mycket pengar att lägga på bilen.

Sök