3568
Sök

Slutsteget hamnar i protect läget, varför?

44 Inlägg
13 juli 2007
Trådstartare
Har som sagt lite problem, om jag har stereon igång och startar bilen så hamnar steget i protect läge men om jag startar om stereon när bilen är igång då funkar det igen, likadant om jag startar stereon efter jag startat bilen.

Någon som har en aning om vad problemet kan ligga? har inte en aning då jag inte är så hajj på billjud tongue

Förresten, har kopplat steget till högtalarna i hatthyllan, ska man inte kunna höja basen med baskontrollen på steget då? händer ingenting om jag försöker höja.

Hoppas ni har lust att svara trots att ni säkert är trötta på sånna här frågor big_smile
Mvh Kristoffer

10 287 Inlägg
13 juli 2007
Dåligt batteri?

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

264 Inlägg
13 juli 2007
Det med att steget dör är nog att det får för lite ström när du startar bilen då klipper det, å är steget fråm MDS så kan du bara vrida på bas om du har filtret på LPF!!

44 Inlägg
14 juli 2007
Trådstartare
Okej men det är det som är så konstigt isf för batteriet är det inge fel på och generatorn är bytt av förra ägaren.

Men om det är så som ni säger vad kan man göra åt det då?

Mvh Kristoffer

Drop Shop
926 Inlägg
14 juli 2007
börja med att mäta hur mycket ström batteriet/generatorn ger när det laddar. både vid belastning och utan.

44 Inlägg
17 juli 2007
Trådstartare
Nu har jag ännu en fråga som jag tänkte ta upp men jag tar upp det i min gamla tråd.

Har ett 4-kanal slutsteg på 1000w och 4 högtalare + diskanter i hatthyllan och har även köpt en baslåda från gas med 2*10" basar.

Så hur ska jag göra för att få bra ljud. Allt det där får väl inte att driva med endast ett slutsteg, eller går det?
Ekonomin sätter stopp så jag kan inte skaffa mer grejjer just nu men har ni några tips om vad man kan göra med det jag har just nu eller måste jag helt enkelt vänta på att köpa ett till slutsteg?

Vore jätte tacksam för svar !

Mvh Kristoffer

21 761 Inlägg
17 juli 2007
Vilket steg är det, vad heter det?
Vilken impedans är det på baslådan och de andra högtalarna?

Sök