3608
Sök

Strul centrallås - bmw 318 sedan -95

31 Inlägg
16 juli 2007
Trådstartare
tjena,

Mitt centrallås strular på bilen. Det har inte gått att låsa alla dörrar, endast förarsidan. Sedan får man låsa resten manuellt. Går endast att låsa upp från passagerarsidan.

Nu senast när jag låste från förarsidan, så plötsligt låstes alla dörrar. Bra tänkte jag.

När jag sedan skulle iväg igen, så gick jag in från passagerarsidan och sträckte mig för att öppna förarsidardörren. Det gick ej. Låsknoppen åker ner igen. Hoppade över och försökte starta bilen. Gick inte. Totaltdöd.

Har bilen något stöldskydd som gör att den inte går att starta, om bilen själv "tror" att den är låst?

31 Inlägg
16 juli 2007
Trådstartare
Gärna snabba svar. Bilen står parkerad nere på stan. Vad fan ska jag göra? Vill inte gärna bärga/bogsera iväg den...

1 418 Inlägg
17 juli 2007
Har också problem med mitt centrallås, dock inte lika men alla dörrar låser upp sig 1 sek efter jag låst men det räcker med att trycka förardörren mot bilen när jag låser, kanske funkar även för dig?

Säger precis som jag tycker och tänker! Har alltid gjort och kommer alltid att göra det :)
Yttrandefrihet på Garaget.org? Nej tydligen inte.

31 Inlägg
17 juli 2007
Trådstartare
Lindberg88 skrev:
Har också problem med mitt centrallås, dock inte lika men alla dörrar låser upp sig 1 sek efter jag låst men det räcker med att trycka förardörren mot bilen när jag låser, kanske funkar även för dig?

precis så har jag. de låser upp sig efter att man vridit låset.

Sök