3430
Sök

Hur mycket får man ur en V40 2.0T?

Legitimerad besserwisser
921 Inlägg
6 juli 2007
Trådstartare
#1
Ska om bara någon vecka eller två sälja min Volvo 850 för att köpa mig en V40 2.0T.

Och självklart ska jag pilla lite med motorn. Med ett chip från BSR får man ut 205 häst, och hur mycket mer vrid man fick kommer jag inte ihåg.

Läste någonstans att man inte kan få ut mer än 240 hk från den motorn, stämmer det?

Skåne
269 Inlägg
6 juli 2007
#2
allting handlar om hur mycket du villl läga i motorn!!!

steg 2 BSR chipet gav 205 hk och 334 nm
Senast redigerat av Rally86 (6 juli 2007)

Man lever bara en gång......

769 Inlägg
6 juli 2007
#3
Är det en V40 2,0T fas2 ? kolvar och stakar i fas2 2,0T motorerna är i klenaste laget så det rekomenderas INTE att trimma över runt 220 häst. men har du gott om pengar så köper du en T4 motor från en årsmodell 2000, dom ska klara stora effektuttag.

För säkerhets skull slå en signal till Autotech Motor i trollhättan så kan dom med säkerhet säga dig hur det ligger till.

Det löser sig ska du se.
Mitt projekt: https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=320590

Legitimerad besserwisser
921 Inlägg
6 juli 2007
Trådstartare
#4
Okej, ska genast göra detta.

Tack så mycket för svaren. smile

Trevlig helg.

Sänk bensinskatten!
182 Inlägg
6 juli 2007
#5
Vill du så kan du ju alltid kolla stag 5 på atech. 45k och du har en riktigt rekorderlig bil:P Hade gärna velat göra det med min. Annars finns det en liten fusk grej du kan göra som inte kostar något. Man sätter ett T.kors på en slang och denna gör då så att turbon laddar mycket mer än orginal. Min laddar ungeäfr 1 bar och är inte chippad.
/MatteR

/MatteR

14 Inlägg
14 juli 2007
#6
vad jag har hört så är det ej mycke att göra åt v40, bara att gilla läget, sorry !

Nöjd som fan

769 Inlägg
17 juli 2007
#7
MatteR skrev:
Vill du så kan du ju alltid kolla stag 5 på atech. 45k och du har en riktigt rekorderlig bil:P Hade gärna velat göra det med min. Annars finns det en liten fusk grej du kan göra som inte kostar något. Man sätter ett T.kors på en slang och denna gör då så att turbon laddar mycket mer än orginal. Min laddar ungeäfr 1 bar och är inte chippad.
/MatteR

Och eftersom du "pyser" bilen så kan inte elektronikboxen kompensera bränsle kontra tändning till den mängd luft du pyser vilket leder till spikningar i moron som inte går att uppfatta med hörseln och sakta men säkert så tar du livet av dina kolvar och får byta motor om du har riktig otur...

Det löser sig ska du se.
Mitt projekt: https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=320590

249 Inlägg
17 juli 2007
#8
39500 mil med en 945 ltt med pys hela tiden, jag tackar för den informationen att det tar livet av motorn.
Gör man det med vett och lyssnar så är det inga problem.



Sök