Är det en V40 2,0T fas2 ? kolvar och stakar i fas2 2,0T motorerna är i klenaste laget så det rekomenderas INTE att trimma över runt 220 häst. men har du gott om pengar så köper du en T4 motor från en årsmodell 2000, dom ska klara stora effektuttag.
För säkerhets skull slå en signal till Autotech Motor i trollhättan så kan dom med säkerhet säga dig hur det ligger till.
Vill du så kan du ju alltid kolla stag 5 på atech. 45k och du har en riktigt rekorderlig bil:P Hade gärna velat göra det med min. Annars finns det en liten fusk grej du kan göra som inte kostar något. Man sätter ett T.kors på en slang och denna gör då så att turbon laddar mycket mer än orginal. Min laddar ungeäfr 1 bar och är inte chippad. /MatteR
Vill du så kan du ju alltid kolla stag 5 på atech. 45k och du har en riktigt rekorderlig bil:P Hade gärna velat göra det med min. Annars finns det en liten fusk grej du kan göra som inte kostar något. Man sätter ett T.kors på en slang och denna gör då så att turbon laddar mycket mer än orginal. Min laddar ungeäfr 1 bar och är inte chippad. /MatteR
Och eftersom du "pyser" bilen så kan inte elektronikboxen kompensera bränsle kontra tändning till den mängd luft du pyser vilket leder till spikningar i moron som inte går att uppfatta med hörseln och sakta men säkert så tar du livet av dina kolvar och får byta motor om du har riktig otur...
39500 mil med en 945 ltt med pys hela tiden, jag tackar för den informationen att det tar livet av motorn. Gör man det med vett och lyssnar så är det inga problem.