3447
Sök

Fälgskada O Lackning Av Fälgar!

12 Inlägg
10 juli 2007
Trådstartare
Hallå..

Har införskaffat mig ett par begagnade fälgar..
Tänkte lacka dem vita men har ett problem att där e lite fälgskrap..
tänkte om man kunde slipa bort o spackla eller något liknande för att få det jämt ..

Någon som har testat?!

Kanske finns nått speciellt som rekomenderas att använda sej av för att få fälgkanten jämn igen på egen hand?!

tack för alla svar..wink

//Henke  big_smile

Blästrare/Lackerare
651 Inlägg
10 juli 2007
Visst går det att fixa med spackel..
Men  svårt att avgöra om det är lättast att spackla, eller att lämna dom till en som kan svetsa och sen svarva, när man inte vet riktigt hur mkt det rör sig om smile

12 Inlägg
11 juli 2007
Trådstartare
Okej tack för tipset..
men tänkte göra de själv eftersom det måste  vara de billigaste alternativet ..

Du vet inte vad för spackel som vorre lämpligt?!

INGEN ANNAN SOM TESTAT?

376 Inlägg
11 juli 2007
jag har även haft det problemet. Faktum är att jag hålelr på med det nu. Men jag har skrapat rent alla fälgar från färg och kantskrapning tog jag filen å filade ner ca 1-2 milimeter per fälg. Det tar tid men det går. Så nu ska jag väl grudna imorgon kanske smile

Underliga äro Herrens vägar, sa prästen när han körde i diket

12 Inlägg
11 juli 2007
Trådstartare
Jorsten skrev:
jag har även haft det problemet. Faktum är att jag hålelr på med det nu. Men jag har skrapat rent alla fälgar från färg och kantskrapning tog jag filen å filade ner ca 1-2 milimeter per fälg. Det tar tid men det går. Så nu ska jag väl grudna imorgon kanske smile

Låter trevligt.. Du har ingen bild på fälgarna i skicket innan o efter som du skulle kunna
skicka?!

Vad använde du för fil?! använde du inte maskinslip?

tack

DFFL
9 020 Inlägg
11 juli 2007
Henkis skrev:
INGEN ANNAN SOM TESTAT?

Inte ens en kvart väntade du.
Nästan rekord...

Slipa ner kanten de millimetrarna det rör sig om och lacka eller pulverlacka.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

376 Inlägg
12 juli 2007
Tyvärr så har jag ingen bild före och efter. kameran brakade, eller rättare sagt mobiltelefonen. jag använde en vanlig grovtandad fil som jag raspade ner kanten med ca 2 millimeter. Försökte att göra lila djupt runt om. sedan rundade jag av kanterna så gott det gick och sen tog jag smärjelduk och jämnade ut det hela. Blev faktiskt ganska bra smile Men var inte så super noga. [

12 Inlägg
12 juli 2007
Trådstartare
Okej men spackla du inte upp kanten efter det?!
Bara slipade ner? blir de ju inte i sitt orginal utförande sen?tongue

376 Inlägg
13 juli 2007
nae, bhövdes inte. vart typ 3 "smågropar" kvar å dem sket jag i. Syns knappt nu när det är färg på. nae, Inte riktigt, men man ser ingen skillnad. Kunde inte göra på så många andra sett eftersom jag har avrundad kant på mina fälgar. Och var för mycket för å spacka igen tyckte jag, så då slipade jag istället smile

376 Inlägg
13 juli 2007
Du kan ju kika på galleriet så får du se hur dom ser ut smile

12 Inlägg
14 juli 2007
Trådstartare
Såg bra ut..  men måste man skrapa bort den befintliga färgen inte bara lacka över:S?

376 Inlägg
15 juli 2007
Tack smile. Nej, man måste inte. Men jag ville få bort så mycket färg som möjligt ja, Tänkte först ta den "plåtren" me ndet ångrade jag mig snabt med tanke på hur mycket jobb det var. Så do skrapade jag ner till Grundfärgen istället, Man måste inte. Men du behöver inte. räcker med att matta ner också det bestämemr du liksom själv. smile

12 Inlägg
17 juli 2007
Trådstartare
La du primer under den vita färgen?

376 Inlägg
17 juli 2007
Har ännu inte varit väder för att lägga på topplacken än hmm. Men så fort det blri finväder så åker färgsprutan fram. Ja, det gjorde. trots att jag skrapade ner till grundfärgen så var det ju ändå "plåtrent" på vissa ställen. Så jag grundade med en etsande syra-grund för att topplacken ska få bästa möjliga fäste.

Sök