2929
Sök

Tips om Ljud bygge i min Celica -90

Abiit, excessit, evasit, erupit
145 Inlägg
22 juli 2007
Trådstartare
jooo  så här..! jag undrar om det finns någon som kan tipsa mig om bra (gärna billiga) komponenter att sätta i i min celica -90 (med det stora ljud paketet)  det är kitsystem i hela bilen men det är främst ett framsystem jag har tänkt att lägga lite pengar på..!

det är 8" hål i dörrarna för ev basar å sen finns det färdiga hål för diskanter i instrumänt panelen..!
finns det någon som säljer 8" kitsystem..? tipsa gärna om hur ni som har sånna bilar gjort..!

tacksam för många svar..!!    //ELOF
Senast redigerat av elof_power (22 juli 2007)

Abiit, excessit, evasit, erupit - Han har farit, försvunnit, undkommit, störtat iväg.

trucken
563 Inlägg
22 juli 2007
problemet med en 8 tummare i en dörr är den är stor! kräver oftast att du dämpar ihjäl dej på att försöka göra dörren tyst. jag hade gjort en stabil adapteri mdf-board o sen kört ett 6.5 kit istället. sen vilket det blir får din plånbok och musikstil avgöra.

member of team ljudbyggaren, O vaddå dansband e töntigt=)

1 634 Inlägg
23 juli 2007
Inte behöver du dämpa ihjäl dig om du sätter 8" i dörrarna, men dämpa får du göra oavsett om det skall bli bra, lättast är att använda bitumen från ex Mekonomen, funkar riktigt bra.

Däremot behöver du slutsteg om du skall köra med 8". så kostnaden stiger ju lite där.
Ganska ont om 8" kitsystem, men om din stereo klarar att dela aktivt så kan du ju köpa ett par 8" basar och sedan ett par diskanter och sedan använda dig av ett 4-kanals steg.

Mvh Andreas

Numera Saab 9-5 Aero -00

341 Inlägg
23 juli 2007
I vår tävlingsbil har vi både 6,5" i brädan och 8" i dörrarna. Väljer man bara delningen rätt, poppar det på bra smile

Sök