2374
Sök

Motorproblem Golf 3 -94

6 Inlägg
22 juli 2007
Trådstartare
Har en golf 3 -94 1,4
den dör,numera ganska ofta, går inte att rulla igång utan måste starta den med startmotern, startar oftast direkt då eller efter några försök,fast en en gång när jag startade den så bara pluddrade den i ca 2-3 min innan den gick rent. i mellan den dör så går den rent o perfect.
ngn som kan hjälpa mig vad som e fel?
Senast redigerat av Tram72 (22 juli 2007)

100 Inlägg
22 juli 2007
Dör den även på högre varv om du tex ligger och kör eller är det på tomgång den dör?

Jag har nog råkat ut för alla fel på mina bilar. nackdel: Många gånger dyrt, Fördel: Man lär sig till nästa gång

6 Inlägg
22 juli 2007
Trådstartare
Den dör när jag kör vanligt, typ stads eller landsväg, har inte märkt att den dör mer på det ena eller andra, körde till jobbet ca 6,5 mil o då dog den 3 gånger
Senast redigerat av Tram72 (22 juli 2007)

kung
52 Inlägg
22 juli 2007
om den plöddrar å går illa pga detta så är det ju troligt tändning/ soppa du får kolla, be nån kolla så lambdasonden funkar, den verkar få för mycke soppa om den plöddrar=fel bränsle/luftblandning.

6 Inlägg
22 juli 2007
Trådstartare
har hört lite olika bud. dels bränslepumpen eller relä men pumpen ska va ny bytt av förre ägaren, sen har jag hört ngn säga tändmodul? e inte bra på sånt här o vill inte springa o köpa dyra delar på måfå?

100 Inlägg
23 juli 2007
har råkat ut för detta en gång..   testa byta tändmodul  wink
går nog hitta på skroten för en billig peng.. när min bil gjorde så då va det tändmodulen i alla fall !
Senast redigerat av Megavirus (23 juli 2007)

Jag har nog råkat ut för alla fel på mina bilar. nackdel: Många gånger dyrt, Fördel: Man lär sig till nästa gång

6 Inlägg
23 juli 2007
Trådstartare
ok tack, ska testa det. har nån fler förslag så säg till, börjar med detta så länge

Sök