Utanför försäkringsbolagets kontorstid finns det ingen möjlighet för mig att ställa på fordonet. Det krävs en försäkring registrerad före påställning.
Sådana regler hindrar mig från att göra en påställning av mitt fordon, för att andra gör misstaget att inte skaffa försäkring när de ställt på sitt fordon.
Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?
klart du måste ha försäkring för att ställa fordonet i trafik...
försäkring kan tecknas på internet dygnet runt, har ja alltid gjort..
Verkar som om alla tagit bort den möjligheten. Verkar bara ha öppet vissa tider. Tycker det hela är skumt...
En som fattar meningen med min tråd!
Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?
Men vägverket får ju ändå aldrig reda på det samma dag eller? Ring klockan fen i fyra på måndag, sen ställer du på bilen fem över fyra. Går det inte då så ring och klaga.
En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område! Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Förut har jag för mig att man kunde göra det dygnet runt.. Skulle kolla upp vad en försäkring kostade mitt i natta, men inte gick det för sig, provade på tre ställen.. Vara bara att vänta fint till morgondagen..
Är väl skönt att det inte går att ställa på bilen om försäkring saknas? Annars går väl den där allmänna trafikförsäkringsfonden in eller vad den heter, och då tickar det väldigt onödiga pengar tills du har skaffat försäkring genom ett försäkringsbolag. Tro mig, jag gjorde ägarbyte utan att teckna försäkring och på lappen om ägarbyte kryssade jag i avställning. Det tog någon dag innan lappen kom fram till VV och jag fick bilen avställd, trots att jag kryssat i avställning på ägarbytet kom de fram till att min bil varit i trafik oförsäkrad i ett par dagar, det kostade mig någon hundring.
Är väl skönt att det inte går att ställa på bilen om försäkring saknas? Annars går väl den där allmänna trafikförsäkringsfonden in eller vad den heter, och då tickar det väldigt onödiga pengar tills du har skaffat försäkring genom ett försäkringsbolag. Tro mig, jag gjorde ägarbyte utan att teckna försäkring och på lappen om ägarbyte kryssade jag i avställning. Det tog någon dag innan lappen kom fram till VV och jag fick bilen avställd, trots att jag kryssat i avställning på ägarbytet kom de fram till att min bil varit i trafik oförsäkrad i ett par dagar, det kostade mig någon hundring.
joo kostar satans mkt det där..Har gjort likandant..EN GÅNG..Fick betala nästa 1000 kr...Och det var inbe alls länge jag körde oförsäkrat
klart du måste ha försäkring för att ställa fordonet i trafik...
försäkring kan tecknas på internet dygnet runt, har ja alltid gjort..
Verkar som om alla tagit bort den möjligheten. Verkar bara ha öppet vissa tider. Tycker det hela är skumt...
Hur menar du??
Ang. trafikförsäkringsföreningen. Råkade ut för dessa svinen en gång för länge sedan. Jag var bortrest i jobbet (på sjön) några månader. Den sista månaden gick försäkringen ut på min bil, då tog TFF över och "försäkrade" den som dom kallar det.. 3-4veckor gick på typ 1800spänn, tror de va 60 spänn om dagen.. TFF - SVIN
Jäkla tur att trafikförsäkringsföreningen går in om försäkringen på nåt vis upphör. Då finns det i alla fall ett litet skydd om man skulle sabba nåt, även om det är en dyr premie...
En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område! Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Hur menar du??
Ang. trafikförsäkringsföreningen. Råkade ut för dessa svinen en gång för länge sedan. Jag var bortrest i jobbet (på sjön) några månader. Den sista månaden gick försäkringen ut på min bil, då tog TFF över och "försäkrade" den som dom kallar det.. 3-4veckor gick på typ 1800spänn, tror de va 60 spänn om dagen.. TFF - SVIN
Såhär är det.
Jag har idag en avställningsförsäkring på mitt fordon och den är avställd. Jag vill gå in och ställa på fordonet, men det går inte för att vägverkets system hindrar mig tills de fått information om att fordonet har en trafikförsäkring.
Jag kan via ombud skaffa en försäkring som gäller från idag, men jag kan fortfarande inte ställa på fordonet och göra en utskrift så jag kan använda fordonet direkt. Eftersom ombudet inte skriver in försäkringen i systemet förrän på måndag.
Sammanfattningsvis är det så att jag får lida för att vägverket skapar system som inte harmonerar med försäkingsbolagen eller tvärt om.
TTF finns pga just samma anledning som den idiotiska spärren på vägverkets hemsida. Att folk missar att skaffa minst en trafikförsäkring.
Kunde väl räcka med en uppmaning istället för en spärr!
Jag har oxå haft avställningsförsäkring på något fordon tidigare.. Men det skötte sig automatiskt vid påställning, alltså jag ställde på fordonet och försäkringen återgick till den status den hade innan avställningen.
Och räcker det inte med att man lagt lappen på lådan så är fordonet påställt?? Dvs. man kan lägga brevet på lådan o sedan sätta sig i bilen o köra, behöver väl inte vänta på någon bekräftelse...
Jag har oxå haft avställningsförsäkring på något fordon tidigare.. Men det skötte sig automatiskt vid påställning, alltså jag ställde på fordonet och försäkringen återgick till den status den hade innan avställningen.
Och räcker det inte med att man lagt lappen på lådan så är fordonet påställt?? Dvs. man kan lägga brevet på lådan o sedan sätta sig i bilen o köra, behöver väl inte vänta på någon bekräftelse...
Det brukar sköta automatiskt försäkringen när man ställer av och på kom jag på nu.. Så gjorde jag med supran..
Jo det enda hindret är att polisen kräver papper på att bilen är påställd. Så det är visst sant att man kan fixa påställningen med pappert och ringa ett ombud. Men pappert som bevisar påställning är fortfarande ej i hamn.
Jag åter kommer på måndag när jag rett ut detta!
De fungerar perfekt för mig. Vid avställning fixas de automatiskt. Men min går automatiskt över till en garage försäkring som innebär att ja har lite mer skydd än innan. Bara ringde o ordnade de med försäkringsbolaget. De va inga problem så nu när ja ställer bilen i garaget för vinter ställer ja bara av bilen o försäkringen ordnar sig själv. Har man de så här kan man ställa på bilen när som eftersom bilen har en försäkring.
Så fixa de ni andra oxå så slipper ni alla sådana här problem. Glöm bara inte o skriva ut påställnings lappen från vägverket.
Event/shopansvarig på VWPC.SE Volkswagen Passat Club - Das Club VW GTI Klubben - för dig med vattenkyld VW