3297
Sök

Hjälp fort med info ang tysk import

45 Inlägg
27 juli 2007
Trådstartare
hej ska åka ner till tyskland på måndag o köpa en nissan 200sx...
han ska fixa med plåtarna o allt papper...
MEN vad ska jag göra innan jag når sverige och när jag kommit in exakt i datelj snälla skriv så fort ni kan...

tack på förhand

Lastbilsmekaniker
328 Inlägg
27 juli 2007
kolla upp bilen noga, kolla så allt funkar och LYSsnA PÅ MOTORN! kolla också så den inte är stulen eller något sånt, är allt okey och du har fått skylltarna så är det bara köra big_smile

Gör det roliga först. Det tråkigare blir mindre tråkigt, när ingenting roligt väntar.

28 Inlägg
27 juli 2007
En fråga,
Varför åka till tyskland och köpa en nissan 200sx med risk att bli blåst när det dräller
av dem till salu på blocket.

45 Inlägg
27 juli 2007
Trådstartare
jo asso jag har pratat med bilhandlaren o allt ska vara jätte bra o lyckades pruta 4500 på priset...
MEN vill veta jag är 23 o det kostar 2500kr att hel försäkra i månaden o på morsan ca 1000:- visst gör man ägar bytet där o isf visst e d bara att skriva morsans personnummer namn o adress?
lr det kanske inte spelar nån ropll lr?
Senast redigerat av Gweeza (27 juli 2007)

304 Inlägg
27 juli 2007
Om du krockar med en bil som är på morsan riskerar du att bli av med ersättning. Skall du rega den på morsan då skall du ange att personer under 24 år skall köra bilen med. Men då stiger premien.

I have my own race...

45 Inlägg
28 juli 2007
Trådstartare
ok men hade inte tänkt krocka har varit sjukt säker på vägarna i 4år o bara 2 fortkörningsböter dom högsta hehe men men
ok så när han fixat plåtarna o allt som ska vara rött o inte gult som sir_ed skickat länk på TACKAR
sen när jag nått sverige ska jag regga den direkt  o sen fordons besiktning så fort det finns tid..?

hmm tror jag fattat allt rätt nu men för att vara säker på att nå sverige så måste plåtarna vara rätt o bara dom lr hur?
tänkte köpa lite flak öl o så vet nån hur mycke jag kan ta med mig? och vart e bästa stället o närmast sverige som man kan köpa?
tack för alla svar hittils skit sjysst
Senast redigerat av Gweeza (28 juli 2007)

Sök