2771
Sök

-

Medlme
47 Inlägg
27 juli 2007
Trådstartare
-
Senast redigerat av bape (21 april 2010)

353 Inlägg
27 juli 2007
Tror inte att dom kan ge dig böter eller så... Däremot, om du nu skulle ha några men som göra att du inte är lämplig i trafiken så kan jag tänka mig att de tar ditt körkort´och ber dig komma igen om ett år för att se om du är bättre...

Du har ju inte gjort något fel, du har ju tom frågat körskolan som i sin tur kollat om det är ok. Skulle det inte varit ok för dig att ta körkort hade du inte fått köra upp hos vägverket wink

Så jag hade inte varit så orolig... Gå till läkaren och låt de ta lite på dig så mår både dom och du bättre sen! tongue

Enjoy....

645 Inlägg
27 juli 2007
bape skrev:
Och NU till problemet!
Fick hem ett brev från sjukhuset häromdagen där det står att dom vill ha in mig på en såndär "hjärn-koll"  om några veckor för att se om jag är lämplig att börja köra bil?!  Jag har inte kontaktat sjukhuset än men vad tror ni kommer hända om jag säger att jag redan har körkort? :S Kan dom dra in det eller kommer jag få böter? Nån som hamnat i liknande situation?

(Hej förresten, mitt första inlägg på Garaget smile )

Äsch, säg inget om att du har körkort. Det är ju säkert bara en röntgen på dina hjärnaktiviteter. Dessutom fick du ju inget skriftligt så de är bara att säga att man inte "visste" om de osv.

Hej förresten! :-)

89 Inlägg
27 juli 2007
De kan nog dra in det, men tycker nog du ska åka dit ändå. Skönare att vara på den säkra sidan? Inte roligt om du skulle åka bil och få en blackout lr något liknande, jobbigt att ha sånt i tankarna när man kör bil "tänk om jag svimmar". Lycka till smile

Pulverlackerare/Taxichaffuör
455 Inlägg
27 juli 2007
Låter konstigt det här.. jag skulle nog ha åkt till kontrollen och inte säga någonting om att jag har körkort. Tror inte att dom kan dra in ditt körkort på grund av detta.

Medlme
47 Inlägg
27 juli 2007
Trådstartare
B4mse skrev:
De kan nog dra in det, men tycker nog du ska åka dit ändå. Skönare att vara på den säkra sidan? Inte roligt om du skulle åka bil och få en blackout lr något liknande, jobbigt att ha sånt i tankarna när man kör bil "tänk om jag svimmar". Lycka till smile

Jo det är ju sant. Har dock aldrig haft några sånna tankar då jag aldrig har mått bättre än jag gör just nu. Jaja, vi får se hur det här slutar. Risken för "återfall" är förmodligen som allra störst om dom får för sig att dra in det! lol
Senast redigerat av bape (27 juli 2007)

Quattro Is The Shit!
441 Inlägg
27 juli 2007
Tja,

Åk och gör kontrollen. Skulle dom säga att du inte får köra bil så får du väl ta den smällen då... Tänk på din hälsa i första hand.

Hoppas att det går bra för dig grabben! big_smile

"If It Got Tits Or Wheels It Will Get You In Trouble..."
fastOne.se
Hi-Tuning.com

Rörpulare
1 453 Inlägg
27 juli 2007
Haha gå dit och om dom frågar om id måste du ju bara lägga fram körkortet big_smile haha fyfan va dom borde blir fundersama!! Förresten såg ja att de stog inlägg:2 dock kanske din första tråd wink lycka till!

Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd:)
"Life is lika a race track, you gotta go round and round..Sure some times you crash and burn but if you don´t make the turn you ain´t never gona learn"

Medlme
47 Inlägg
27 juli 2007
Trådstartare
nissan 200sx skrev:
Haha gå dit och om dom frågar om id måste du ju bara lägga fram körkortet big_smile haha fyfan va dom borde blir fundersama!! Förresten såg ja att de stog inlägg:2 dock kanske din första tråd wink lycka till!

Jo, svarade ju på en inlägg här uppe en gång också  hehe
Ja frågor dom om ID ska jag fan göra det..
Sanningen lär väl komma fram hur som helst.
Senast redigerat av bape (27 juli 2007)

379 Inlägg
27 juli 2007
bape skrev:
nissan 200sx skrev:

Jo, svarade ju på en inlägg här uppe en gång också  hehe
Ja frågor dom om ID ska jag fan göra det..
Sanningen lär väl komma fram hur som helst.

Klockrent isådana fall big_smile

Jägermeister
910 Inlägg
27 juli 2007
Skulle jag vara du skulle jag gå på kotrollen och vara tyst om att jag har körkort.smile

Om allt visar sig vara bra som jag ju tror eftersom du ju inte haft några problem i efterhand och ju faktiskt tagit ditt körkort utan problem så är det ju bara att tuta och köra.

Eftersom dom kallat dig till kontroll så vet dom nog redan om att du har körkort och kör bil men var tyst bara för säkerhets skull om kortet.

Kanske blivit nått fel och sjukvården glömt meddela vv och länsstyrelsen om din hjärnblödning och nu märkt att du har körkort och så här i efterhand bara vill kolla om du är lämplig.
Senast redigerat av gemini78 (27 juli 2007)

En gång är ingen gång...

Smålänning
7 887 Inlägg
27 juli 2007
Kommunernas policy: Finns det inte på papper, så existerar det inte överhuvudtaget.

Åk dit, sen om dom ber om leg så ta fram körkortet, dom kan inte göra nånting, eftersom det inte finns på papper, och du faktiskt ansågs lämplig av vägverket...

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Skattebetalare
87 Inlägg
27 juli 2007
Visst kan körkort återkallas om innehavaren anses olämplig på ett eller annat sätt. DOCK, så tror jag knappast att du behöver vara orolig, för det ska väldigt mycket till innan ett KK återkallas.
Du kan säkert räkna med att få återkomma på liknande kontroller i framtiden oxå, men det är bara till för din egen säkerhet och hälsa, och alltså ingenting att vara orolig för. Erkänn, det måste väl kännas tryggare att svart på vitt få reda på att allt är som det ska.. smile

122 Inlägg
28 juli 2007
Fishy skrev:
för det ska väldigt mycket till innan ett KK återkallas.

Nja, mycket och mycket. Det räcker med att du blir omhändertagen enligt LOB (lagen om omhändertagande av berusade personer) lite för ofta/för många gånger så plockar de kortet.

Var ju någon kommunpolitiker som blivit LOB:ad tre gånger på ett år, och då drog de hans körkort.

Tror dock inte att det är några problem för trådskaparens del, om allt är okej vid undersökningen.

Ordförande, Turbo Performance Club
V70 T5 | 740 Turbo | S70 GLT |
http://elvis.horisont.net | http://www.turboperformanceclub.com

Toker
491 Inlägg
28 juli 2007
Dom kan ta ditt körkort om det anses att du har något men som kan vara en fara när du kör bil.
Men det blir bara indraget, du behöver inte ta om det..

Vet att dom drog en väns körkort efter hon fick epilepsi anfall som hon aldrig haft förut, hon hade haft körkortet i 8 år, sen drog dom in det i ett halvår.
Men gå och gör kollen, det är väl det enda rätta ?

Mvh, Tobbe..
Senast redigerat av Supratok (28 juli 2007)

Toker Jr 081102

Sök