3548
Sök

honda crx eller calibra?

13 Inlägg
17 juli 2007
Trådstartare
#1
tja! kollar efter både crx och calibra som förstabil! vilken e bäst? vill ha som e rolig o köra
men också som är lätt att fixa delar till... big_smile

undrar också vad det e för skildnad på crx 85-87 och 88-91?! går det att använda samma styling och delar till dem?! har kollat runt men inte hittat så mycket till de äldre!

skulle vara fint om ni kunde hjälpa!

tack på förhand! MVH! cool

Allt är möjligt, det omöjliga tar bara längre tid...

13 Inlägg
17 juli 2007
Trådstartare
#2
ok, vad är det för skildnad på dem då?
årsmod?

e tyvärr inte mycket mer insatt i crx än det jag skrev! sad

är det inte någon skildnad på 85-87 och 88-91 när det gäller reservdelar och så då? vad är det för skildnad på stylingen? :S

Allt är möjligt, det omöjliga tar bara längre tid...

Markolainen
17 juli 2007
#3
En Calibra Turbo går ju inte för hackor. Tror jag ska köpa en sådan till nästa sommar när man gått ut skolan och börjat jobba! Är dock inte så stor fan av Calibrorna utan turbo:P

139 Inlägg
17 juli 2007
#4
skit i stylingen....det för fjunisar  smile
crx vt ska du ha med lite motorgodis, bromsar och väghållning
roligare kan du inte få i den klassen

calibra är stor och uttjatad, men 16v är en bra motor, resten är skit.

honda är busig, du kommer inte ångra dig,
PS. enbart vt, ingen doch eller soch DS

Överladdning är en kompensation för flödesmisstag

13 Inlägg
17 juli 2007
Trådstartare
#5
Markolainen skrev:
En Calibra Turbo går ju inte för hackor. Tror jag ska köpa en sådan till nästa sommar när man gått ut skolan och börjat jobba! Är dock inte så stor fan av Calibrorna utan turbo:P

iof, ja turbo gör det ju lite roligare! har snackat me en polare om calibra! han sa att det var samma motor som med turbon, köpa en turbo billigt o sätta på? tongue

har dock hört att calibrorna har känsliga kopplingar?

inte för mycket styling tycker jag, ba fronten i mitt tycke! har kollat på en 86a, är det någon skildnad på den och 88-91 ("lilla v-tec") med reservdelar osv där då? för annars kan jag få den för 5-6 tusen! big_smile

Allt är möjligt, det omöjliga tar bara längre tid...

139 Inlägg
17 juli 2007
#6
det är bara -90 och -91 som crx vtec tillverkades i ee8
-92 kom del sol och ersatte
dom innan -90 är doch och soch, inget kul alls i jämförelse och dom har ingen vtec.
b16a1 heter motorn som satt i crx vt och civic vt (ee9)

Överladdning är en kompensation för flödesmisstag

13 Inlägg
17 juli 2007
Trådstartare
#7
ok, jag fattade inte så mycket! är lite trögtänkt såhärdags tyvärr!
är en crax från 86 något o ha?

Allt är möjligt, det omöjliga tar bara längre tid...

13 Inlägg
17 juli 2007
Trådstartare
#8
ok, jag fattade inte så mycket! är lite trögtänkt såhärdags tyvärr!

är en crx från 86 något o ha? har kollat efter reservdelar osv men inte hittat någe, bara från 88->...

har hört att de e roliga o skruva osv i med?! tongue

Allt är möjligt, det omöjliga tar bara längre tid...

Glidarn
408 Inlägg
17 juli 2007
#9
scw skrev:
ok, jag fattade inte så mycket! är lite trögtänkt såhärdags tyvärr!
är en crax från 86 något o ha?

har haft en 86a den hade 125 pigga Hk å den gick bra tycker jag + soppasnål.

(obrut)

1 198 Inlägg
17 juli 2007
#10
Om jag hade stått inför samma val hade jag valt en CRX, bättre bil i min mening, då jag anser att Opel inte gör ngra bra bilar, eller iaf inte gjorde det under 80-90 talet...

Hondas motorer är ju erkänt bra och håller för det mesta...


13 Inlägg
17 juli 2007
Trådstartare
#11
ok, låter bra! men har som sagt kollat runt efter delar till en crx -86a...
hittade bara delar till 88->

e det jag som letar på fel ställen eller finns det bara inget till crx 85-87 i reservdels och stylingväg?!

skulle gärna fixa motorn och sänka, tycker crxerna är hur snygga som helst annars ändå! tongue
Senast redigerat av scw (17 juli 2007)

Allt är möjligt, det omöjliga tar bara längre tid...

139 Inlägg
17 juli 2007
#12
brossan har en -86a ill salu i hbg.
han vill bara ha nån tusenlapp för den

Överladdning är en kompensation för flödesmisstag

13 Inlägg
17 juli 2007
Trådstartare
#13
JG skrev:
brossan har en -86a ill salu i hbg.
han vill bara ha nån tusenlapp för den

seriöst? nu blev man ju lite intresserad här! big_smile

men med reservdelar osv till 86orna då? har noll koll vart man får tag på det?!
hittar som sagt ba till 88->

skulle inte vara fel om man hittade ett par nya baklampor heller! tongue

har han någon länk lr så? så man kan kolla på den?! big_smile

Allt är möjligt, det omöjliga tar bara längre tid...

13 Inlägg
17 juli 2007
Trådstartare
#14
någon som vet vart det fins delar osv till crx från 86?  yikes
har kollat överallt! sad

Allt är möjligt, det omöjliga tar bara längre tid...

427 Inlägg
30 juli 2007
#15
Är nog dåligt med reservdelar och styling till crx innan -88.
och bara för att rätt det rouzimotorspot skrev i början så finns det ingen lilla och stora vtec utan en DOCH 124hk (ingen vtec), en SOCH 108hk (inen vtec)och så riktiga vtec 150hk det är motor altenativen i crx 88-91!! inget annat.

Satsa på nån av dom ja har haft både en DOCH och nu en vtec blir inte bättre!!!
dom e soppa snåla, snygga, roliga................................................

sen får du gissa vad ja rekomenderar.......

2 164 Inlägg
31 juli 2007
#16
Hondan är ju en roligare bil än en opel alla dagar i veckan.
Sen är ju CRX lite mer ovanligare än en calibra man ser lite överallt.
Men motorerna i hondan är mycket bättre så satsa på hondan.

MVH

F


1 364 Inlägg
1 augusti 2007
#17
crx självklart hade calibra innan jag köpte crxen sämsta köp någonsin förlorade på den som fan kanske var de min bil? jag vette fan men kom rekomenderar att du köper crx:D roligast bilen som finns
Senast redigerat av Calibra_16 (1 augusti 2007)


505 Inlägg
1 augusti 2007
#18
Jag skulle säga Calibra, om du vill ha lite kräm, köp 16v. Lite mindre kräm, 8v och billigare reservdelar såsom kamrem, fördelarlock och sånt.

Finns mycket styling, snygga att titta på och går väldigt bra båda dessa motorval.

Och det var nån som skrev att motorerna inte håller som opel har gjort? Hmm.. finns det motorer som håller bättre än opel 80-94? Sedan kommer det ecotec plastmotorer som inte håller.


MVH Matte
Senast redigerat av Spawner (1 augusti 2007)

Calibra Turbo 4x4

58 Inlägg
4 augusti 2007
#19
Vill du ha en rolig och troligtvis problemfri bil välj Hondan, Calibra är stor,sävlig och har ett lätt krånglande AWD system.


Sök