hej har problem med att tomgången på min saab 9-3 98 är hög och ojämn,, har testat ha av den tomgångs ventilen eller vad man ska säga och sprutat lite 5-56 och knackat på den så går tomgången ner o lägger sig fint igen sen kommer det tillbaks, notera även att "check engine" lampan lyser! tack på förhand för hjälp....
Kolla kablarna som sitter på insugsröret vid luftfiltert. Om dom kan ha hamnat iklämm eller kanske t o m gått av. För jag hade samma problem på min bil och då hade kablarna hamnat i klämm. Men nu så går den som en klocka igen Ioch för sig så lyste inte min "Check Engine" lampa...
hej har problem med att tomgången på min saab 9-3 98 är hög och ojämn,, har testat ha av den tomgångs ventilen eller vad man ska säga och sprutat lite 5-56 och knackat på den så går tomgången ner o lägger sig fint igen sen kommer det tillbaks, notera även att "check engine" lampan lyser! tack på förhand för hjälp....
Hur lång tid tig det innan problemen kom tillbaks.. På min 9000 så fick jag lossa slangen till tomgångsventilen från spjällhuset och fylla, och jag menar fylla den med 5-56. Fick sedan stå över natten, sen dess har jag aldrig haft problem med tomgången
okej,, nä asså bytte tomgångsventilen men vill fortfarande inte,, varvar upp till 3000 po tomgång o går ojämt och hackigt och har sig.. så blir saab felsökning 8:onde,,