3499
Sök

Luftmassemätare VW Passat 1,8T

5 Inlägg
8 augusti 2007
Trådstartare
Finns det någon som kan tala om för en kille med tummen mitt i handen var exakt luftmassemätaren på en Passat 1,8T -01:a sitter?

Har efter mycket läsande här på forumet kommit fram till att jag skall prova dra ur kontakten men känner mig inte riktigt säker på var den sitter.

Mvh

LN

4 Inlägg
8 augusti 2007
Sitter i luftfilterboxen, lyft på det runda gummilocket  med kablar igenom uppepå filterboxen där har du kontakten

Mycket vill ha mer======

5 Inlägg
8 augusti 2007
Trådstartare
Tack för de snabba svaren. Hur får jag bort kontakten?

Mvh

LN

5 Inlägg
8 augusti 2007
Trådstartare
Tack för varningen hwk.
Tyvärr hann jag springa ut och bända med en skruvmejsel modell större och har nu en plastbit i burken:lol: och den satans kontakten sitter kvar.

1 813 Inlägg
8 augusti 2007
drog du bort kablarna ur kontakten då?:S  det sitter en spärr på den kontakten på luftmassemätaren som man ska dra upp en bit innan du kan sära på kontakten. luft burken behöver du nog inte ens öppna för att få bort luftmassemätaren.. tror vi har samma luftmassemätare på våra har en skoda 1,8T å det e samma motor som ligger i en golf iv gti har för mig grannens passat 1,8T hade exakt samma motor..

Åk före du så väntar jag på dig där..!

5 Inlägg
8 augusti 2007
Trådstartare
Det fanns ett gummilock på burken med slangar igenom som jag tog bort. Hittade en kontakt där under som jag inte kan rubba.
Hat ingen aning om det är rätt.

Min dröm, din vardag.
641 Inlägg
8 augusti 2007
Lotti skrev:
Det fanns ett gummilock på burken med slangar igenom som jag tog bort. Hittade en kontakt där under som jag inte kan rubba.
Hat ingen aning om det är rätt.

Låter som att det är rätt wink
Det är en låsning på kontakten som du måste pillra bort innan du kan lyfta bort själva kontakten. Lys ner med en lampa så ser du vad jag menar.

5 Inlägg
8 augusti 2007
Trådstartare
Undrar om det kan vara en bit av låsningen som jag har i burken:lol:

Tack för hjälpen, jag ska försöka igen i morgon.

Mvh

LN

Sök