2503
Sök

V40 2.0t make over T4?

42 Inlägg
2 april 2007
Trådstartare
#1
Har en V40 2.0t 99:a... inget är gjort vid den än men har funderat lite över vad man kan göra.. Är inte specielt insatt i just trimning ännu men läser på för fullt big_smile

Har läst att 2.0 har en 2 liter motor medans t4 har en 1.9:a och att dom har samma aggregat.

Är den möjligt att plocka en t.ex t4 turbo å sätta in den jag har?
Kanske trycka på en effekt box på det?

som sagt vill mest veta vilka möjligheter sin finns.


Tack i förhand smile


31 Inlägg
2 april 2007
#2
http://www.x40nordic.com/ finns en hel del i furumet en riktigt bra sida för Volvo x40.

Ja, jag kör golf

31 Inlägg
2 april 2007
#3
Tror att 2.0T har klena kolvar och koppling.

Ja, jag kör golf

starta hårt och öka
22 Inlägg
2 april 2007
#4
visst går det att sätta på ett t4 aggregat! sätt i ett trimchip från autotech och vird upp laddtrycket så har du ut 260-270 hk på hjulen vill man vara ännuseriösare så byt till v70R spridare o s60R luftmassemätare så blir de moos wink kontakta bilradiohuset i borås. dom e duktiga som fan..  dom e åf för autotech motor

starta hårt och öka

42 Inlägg
2 april 2007
Trådstartare
#5
Hmm och den kan jag köra med utan att behöva oroa mig över att byta motor bara för besiktningen? big_smile


starta hårt och öka
22 Inlägg
3 april 2007
#6
ja då.. så känsliga är inte bilprovningen.. men de brukar funka att ha ett flak öl i baggan om de skulle börja snackas om effekt ;-)

starta hårt och öka

42 Inlägg
4 april 2007
Trådstartare
#7
Aaa okej big_smile vad får man pröjsa för detta kalaset då? big_smile


DFFL
9 020 Inlägg
4 april 2007
#8
15000 lite drygt skulle jag tro.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

115 Inlägg
4 april 2007
#9
Ja på fas2 är det så, men inte fas1, det går att kränga på en 14T turbo (12T har 2.0T) sen chippa





SeNiD skrev:
Tror att 2.0T har klena kolvar och koppling.

42 Inlägg
4 april 2007
Trådstartare
#10
Hittade pris på autotech för cirka 45paps så får man ifrån orginal 160 hästar till deras 280...

Vet i tusan.... troligen får jag renovera motorn innan jag gör något så extremt då den passerade 20000 mils gränsen igår kväll... hmm


Fartygsingenjör
550 Inlägg
4 april 2007
#11
Autotech har lite fel i sina priser men letar du istället på nätet eller på skroten och hittar ett 14t aggregat så är det bara och köra till autotech och be dom montera och modifiera programvaran. Priset jag fick hamnade runt 8000 om jag handlade turbo själv annars ville dom ha 7000 för bara turbon. Effekten med 14t och orginal avgas hamnar runt 230 och byter du sedan downpipe, 3tum osv så hamnar du runt 240-250 lite beroende på vilka pylar. Sen kan det också tilläggas att man bör se över kopplingen också ev byta till t4ans.
Senast redigerat av wrapman (4 april 2007)

MKIV TT JapSpec
I support the US Marine Corps, Semper Fidelis

42 Inlägg
4 april 2007
Trådstartare
#12
Hmm det låter ju mer rimligt faktiskt.. får försöka hitta lite priser på aggregatet då smile


407 Inlägg
13 augusti 2007
#13
har en 14t turbo liggandes pm för pris...


Sök