Jag var ute och körde idag med bilen sen när jag skulle svänga då var det som om d tog emot som om man står på en parkering och ska ratta en bil utan servo men bara för en stund sen blir d vanlig servokänsla igen.
Då tänkte jag att d bara var ett temporärt fel men d är som ett spciellt hack när man rattar där d går trögt, felet uppstår både vid höger och vänstersvängar! Servoolja finns det iaf fullt av. Om d vore pumpen som krånglar så skulle väl d inte vara ngn servoverkan alls!?
Sen kollade jag däcken då syntes d lite luft i BÅDA framdäcken. hmms då tänkte jag att d kan vara d som gör att det går trögt? men då for jag till macken och kollade lufttrycket d låg på 2,4 bar på båda däcken men på ngt vänster såg det ut att vara lite luft?! detta är mitt dilemma! vad är felet snälla hjälp mig?
kan d vara ett stag som krånglar? Kan d vara ngt med däcken? Servon? annat? fått tips om att d kan va styrsnäckan! vad kostar ett sådant byte?
Hmm, det kan inte vara Styrväxeln som läcker? du har aldrig hört ett knepigt ljud när du använder servon? annars kan den läcka olja, det hände i min polares calibra...