3548
Sök

Volvo 240 b23 går kasst!

85 Inlägg
18 augusti 2007
Trådstartare
#1
Har en volvo 240 -83 som går jätte dåligt. Den kommer inte upp i nå varv, varvar max typ 3000 rpm..
Den har gått hur bra som helst, men nu är det som det är. Någon som har en idé om vad det kan vara? Säkert nå skitsimpelt fel, så bomba med förslag.

/micke

Varför tanga när man kan ha boxer?

2fast4you
371 Inlägg
18 augusti 2007
#2
membranet i förgasaren har nog kolat vippen.. skruva av locket på förgasaren o kolla efter hål eller sprickor i det svarta gummit under locket.. kan va svårt o se.. men det kostar typ en 50lapp

haru kört fast eller

85 Inlägg
18 augusti 2007
Trådstartare
#3
OKej ska kolla upp det.. tack

Varför tanga när man kan ha boxer?

Jajjemen!
1 512 Inlägg
18 augusti 2007
#4
Står ju inte vad de är för motor.. men är de en förgasarmotor skulla ja tippa på membranet ja med.

Visar de sig att de inte är de så kan du prova byta tändstift, tändkablar, rotor å fördelarlock.

Är den inte låg vill ja inte ha den.
Cutting springs isn´t just for fun, its an addiction.

286 Inlägg
18 augusti 2007
#5
Är det inte ganska precis 3000 en volvo motor brukar varva när kamremmen har kuggat?
Kolla om kamremmen har kuggat om är mitt tips.

2 122 Inlägg
18 augusti 2007
#6
årsmodell? kan va katten som rasat och blivit tät

Volvo 242 -75 Busbil
Volvo 245 -80 Projekt bilen

286 Inlägg
18 augusti 2007
#7
Kirre skrev:
årsmodell? kan va katten som rasat och blivit tät

Tror inte det sitter någon katt när det är en förgasare smile

21 761 Inlägg
18 augusti 2007
#8
Står att det är en 240-83 med B23, då är det inte katt.

Jag håller också en slant på membranet.

85 Inlägg
19 augusti 2007
Trådstartare
#9
självklart är det förgasare;) Kamremmen har inte kuggat, så det är nog membranet som är kasst tror jag med.. ska även kolla/byta tändstift, tändkablar, rotor å fördelarlock beroende på skicket..
tack för hjälpen!

Varför tanga när man kan ha boxer?


Sök