3723
Sök

Färgkod-hemsida

Fartälskare
390 Inlägg
20 augusti 2007
Trådstartare
Hejsan
Finns det någon hemsida där man kan söka efter orginala färgkoden på nätet genom att bara ange regnummret? uppskattar verkligen svar! Tack på förhand//Emil

Speedparts That´s why.......

1 813 Inlägg
20 augusti 2007
kan ringa din verkstad som har ditt märke å fråga dom.. all info står i deras dator;)

Åk före du så väntar jag på dig där..!

755 Inlägg
20 augusti 2007
sitter en lapp i instruktions boken där färgkoden står eller så kan det sitta på den lilla vita lappen som sitter på förar sidan

1 813 Inlägg
20 augusti 2007
kan stå under motorhuven med lr i en dörr vet inte vilken bil som har färg koden i skuffen någon stanns.. !!  lättaste e å ringa din firma å ge regnr;) lr ta med ditt tanklock på bilen å gå in till en lackare efter som bilen kan ha blivit lite blekare med åren och då kan han blanda fram en färg som kasnke passar bättre än orginal färgen.. bara ett tips;)

Åk före du så väntar jag på dig där..!

(none)
1 725 Inlägg
20 augusti 2007
Hår kan du få en sida på orginal färgkoder på SAAB:s bilar genom tiderna.. Vem vet, du kanske fastnar för någon wink
http://forum.saabturboclub.com/viewtopic.php?t=76023

Sen vet jag inte hur det står på Audis bilar, om du är ute efter DIN kod. Men på min saab står min färgkod på dörrkanten, då du öppnar den. "Body kod" #264#
Senast redigerat av Braather (20 augusti 2007)

--Lev i går som det vore i morgon--

Fartälskare
390 Inlägg
20 augusti 2007
Trådstartare
hehe tackar grabbar:D tar o lyder rådet o ringer Audi. eftersom lacken e som ny på dom flesta ställena efter lite wax så kör ja på orginal färgen;) tackar allesammans

Speedparts That´s why.......

103 Inlägg
20 augusti 2007
Det är ju bara till att kolla i instruktionsboken vart färgkoden står och sen gå till nån firma som blandar färgen. Typ en lackfirma...å så har du med dig Bilen så dom kan jämföra nyanser. Opel har t.ex. 8 nyanser utav färgen VIT! tongue  Finns 4 varianter av Volvo 426^^ t.ex... det kan se riktigt dumt ut om du inte har rätt nyans tongue Så ta me bilen te ngt ställe wink

Better stay on the road, the road to heaven

Sök