3330
Sök

Renault Clio som inte startar varm

1 Inlägg
20 augusti 2007
Trådstartare
Hej, jag hoppas att jag kan få några kloka råd angående min Renault Clio 1.4 RT -99.

Bilen startar inte när jag har kört en sträcka och sedan låter den stå en stund, typ 15-60 minuter. Om den bara stått 10 minuter eller om den får stå 2 timmar så startar den!

Felet har pågått i ett par veckor nu.

Startmotor gör ett bra jobb låter det som, men tändningen kommer inte igång, kanske bensinen som inte kommer fram. Om jag har tur så lyckas jag få igång bilen efter en stunds startarbete med startmotor å gas. Men ibland är det kört. Då är det bara att låta bilen stå ett par timmar.

En tanke var att det var bränslepumpen, men varför kan bilen starta efter ett längre stopp isåfall?

Felet/felen började med att bilen inte tände som den skulle å avgassystemet blev mycket hett. Jag bytte stift, tändkablar och den ena tändspolen (det finns 2). Efter bytt tändspole så går motorn jämnt när den väl kommer igång och avgassystemet blir bara normalvarmt nu.

Bilen har gått 12500 mil.

Supertacksam för goda råd!

74 Inlägg
20 augusti 2007
Hade liknande fel på min saab 9000, bytte fördelare och tändstift, sen funkade det perfa!

22 Inlägg
21 augusti 2007
Vi hade ett liknande fel på våran clio då var det jordningen till startmotorn som gjorde att när man vred på nyckeln så  "stal" startmotorn  all ström i hela bilen vilket gjorde att den gick runt, men det kom ingen soppa...
Senast redigerat av theodon (21 augusti 2007)

In a perfect world i would be a goat.,

Sök