Är det RF P310D2 eller 12D2 som du har?
10" tål 400WRMS och 12" tål 500WRMS, det innebär att om du spelar med 500W som mest så kan steget dra omkring 45A. Då ska iaf en 90A generator orka med, frågan är vilka andra saker som du har.
Har du något mer slutsteg också?
Hur mycket plats finns över på din batterihylla med det nuvarande batteriet, ryms det ett batteri som är ca 3-4cm längre?
Jo, det finns några saker som du bör se över också. Jordkabeln/flätan från batteri ner till kaross, jordkabeln/flätan från kaross till motor (eller från batteri till motor), generatorns laddkabel (B+) och att generatorns chassie har bra kontakt med motorblocket.
Ta bort jordkabeln/flätan från karossen och kolla så att det är helt plåtrent vid fästpunkten, ibland kan det vara färg kvar på plåtytan och då blir det dålig kontakt. Skrapa helt plåtrent och sätt tillbaka jorden. De andra kablarna kollas så att de har bra kontakt och ingen rost eller oxid vid anslutningarna.
Det kan ju hända att det är dålig kontakt mellan batteriminus och kaross, då blinkar bilens lampor pga spänningsförluster på jordsidan. Om generatorns chassie har dålig kontakt med motorblocket så kan man få spänningsförlust från generatorns jord också, då blir laddspänningen dålig så fort någonting drar mycket ström.
Senast redigerat av Drönirettab (20 augusti 2007)