2985
Sök

Var håller alla lite trimmade bilar hus nånstans?

178 Inlägg
21 augusti 2007
Trådstartare
Oftast när jag är ute och letar efter nån och dra lite med så blir de nästan alltid skit av de.
Man ser skitmånga stylade bilar och liknande. Vissa låter som fan och står jämte en och gasar som satan, men sen när man väl drar iväg händer det inte ett jävla skit. Bilarna bara ser snygga ut och låter, men de går som en påse skit. För några år sen va det jättemånga bilar överallt här omkring som va trimmade och folk ville rejsa lite. Men nu är det helt dött........sad

Nåt jag missat eller.........är det ute o köra snabbt??????? hmm

Courage is when you're scared to death but saddle up anyway!!!

1 353 Inlägg
21 augusti 2007
Folk har väl blivit rädda att åka fast sen dom höjde böterna för fortkörning till himmeln ^^

There's no replacement for displacement

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
21 augusti 2007
Visst är det störsamt när man ser en bil, lite lagom tuff så där. Man kanske vill se den bilen gasa lite eller så. Så händer det inget mer än ett ynkligt däckskrik och kanske ett rap från ett alldeles för stort luftfilter. Eller en helt original bil med världens Ghettotuta (dumpljud) från turbon! HAHAHA!!! Det är ju skrattretande... big_smile Töntigt...

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

178 Inlägg
21 augusti 2007
Trådstartare
Mjo, böterna är ju iof lite väl höga, men här omkring finns det typ 2 polisbilar och de är alltid runt torget på helgerna. Då har man ju hela resten av kommunen och va på big_smile

Det verkar va nåt visst med en del bilfolk: Att få bilen att se sketsnabb ut och låta mycket
men ändå åka och samla parkeringsböter på motorvägen.
(inget illa menat roll )

När man är ute och kör hoj hänger alltid folk me varandra cool
Senast redigerat av -Bergan- (21 augusti 2007)

Bobo
21 augusti 2007
Brukar säga att det är inte hästarna som avgör när du kör ett spontanrace utan vem som vågar mest (är mest idiot). Förr i tiden har man mött folk som kör både mot rött och annat för att vinna så det finns alla typer. Jag brukar dock sällan banga på ett rödljus race men det är sällan någon vill.

178 Inlägg
21 augusti 2007
Trådstartare
Bobo skrev:
Brukar säga att det är inte hästarna som avgör när du kör ett spontanrace utan vem som vågar mest (är mest idiot). Förr i tiden har man mött folk som kör både mot rött och annat för att vinna så det finns alla typer. Jag brukar dock sällan banga på ett rödljus race men det är sällan någon vill.

Man behöver ju inte idiotköra, men ett säkert race om man kan säga så. Jag bangar inte, tycker de e askul big_smile

1 174 Inlägg
21 augusti 2007
Tror faktiskt som någon innan att folk är mer rädda om körkortet nu efter alla höjda böter å så.. å vem vet vi kanske är en ny fas att bara styla bilar wink

684 Inlägg
21 augusti 2007
flesta racen e väldigt hemliga, det finns många som kör fortfarande, men inte idiotisk mitt i stan eller så längre, tycker det e bra, för ifall nån upp piffad bil skulle smälla eller köra på nån så blir det så stora rubriker! och nya lagar kommer träda fram.

DFFL
9 020 Inlägg
21 augusti 2007
RIGO-ROD skrev:
...för ifall nån upp piffad bil skulle smälla eller köra på nån så blir det så stora rubriker! och nya lagar kommer träda fram.

Supertrimmad racerbil i dödskrasch mitt i Malmö
Så är det egentligen en chippad S14 som kört på en katt eller nåt tongue
Senast redigerat av FireTraXX (21 augusti 2007)

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

12 086 Inlägg
21 augusti 2007
Här i Motala finns det alltid något man kan rejsa med, vi har en lång o fin genomfart med många rödljus smile

Inläggskritiker
990 Inlägg
21 augusti 2007
Vissa har inte ett behov av att hävda sig i trafiken genom att raca konstant med alla man ser.
Visst händer det att även jag drar på ibland, men omkörningsegenskaper som intresserar mig och väghållning.
I helgen åker steg3 boxen i + fjäderbensstag. Gör säkert nån skillnad.

Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed

129 Inlägg
21 augusti 2007
det finns en tid och plats för allt. vist är det kul att racea men att gasa som fan genom stan är inte säkert varken för dig eller för andra. gäller att ha förnuft oxå ju

645 Inlägg
21 augusti 2007
Jag är ganska dålig på rödljusrace iom att jag vill vara snäll mot bilen. Har aldrig kört en start över 1.5k varv t.e.x... Men när man väl har börjat rulla brukar jag trycka på lite, speciellt om de sitter nån i en Golf 1,6 som är stylad som en R32. ;-)

252 Inlägg
21 augusti 2007
-Bergan- skrev:
Oftast när jag är ute och letar efter nån och dra lite med så blir de nästan alltid skit av de.
Man ser skitmånga stylade bilar och liknande. Vissa låter som fan och står jämte en och gasar som satan, men sen när man väl drar iväg händer det inte ett jävla skit. Bilarna bara ser snygga ut och låter, men de går som en påse skit. För några år sen va det jättemånga bilar överallt här omkring som va trimmade och folk ville rejsa lite. Men nu är det helt dött........sad

hehehe, kom gärna förbi Uppsala så rejsar vi....

Got vtec?

1 174 Inlägg
21 augusti 2007
Hammarslag skrev:
Vissa har inte ett behov av att hävda sig i trafiken genom att raca konstant med alla man ser.
Visst händer det att även jag drar på ibland, men omkörningsegenskaper som intresserar mig och väghållning.
I helgen åker steg3 boxen i + fjäderbensstag. Gör säkert nån skillnad.

Bra sagt!

178 Inlägg
21 augusti 2007
Trådstartare
BERNI skrev:
-Bergan- skrev:

hehehe, kom gärna förbi Uppsala så rejsar vi....

hehe, ne tongue

Sen menar jag inte att köra som fan inne i stan. Det handlar heller inte om att hävda. Man gör det far att det är KUL. hmm

Man måste inte rejsa rakt fram, finns kurvor me wink
Senast redigerat av -Bergan- (21 augusti 2007)

Neerd
1 596 Inlägg
21 augusti 2007
brukar alltid stå och gasa lite extra om det står en speciell bil vid sidanom.. sen om jag vinner elr inte skiter jag fullständigt i...tycker bara det är en kul grejj:)

Teori är när man vet allt men inget går som det ska
Praktik är när allting funkar bra men ingen vet varför
I mitt liv förenas teori o praktik inget är som det ska och ingen vet varför...

409 Inlägg
21 augusti 2007
sträckan jag åker till flickvännen brukar man alltid hitta någon som vill åka ikapp lite, annars är det rätt dött ;/

Sök