3396
Sök

mekaniskt insprut till volvo/saab/porche etc. Hur manipulera?

86 Inlägg
20 augusti 2007
Trådstartare
#1
Tja! kör ett saab 900 turbo mekaniska insprut på 240in nu men tror ja ha tagit ur all effekt som går ur de just nu.. ha bara hört talas om att man kan borra upp kanalerna i dom.. men hur å vilka? Ge mig tipps!! ska fanimej över 300hk på de sprutet ja har! yikes

<-/Tommy\->

152 Inlägg
21 augusti 2007
#2
montera dubbla sånna system, en för moderat gubb åka, den andra som komplement då det ska gasas ?? vilka kanalerna e har jag inte hört något om, men kan det vara de som sitter i luftmängdmätaren, där var spridar slang går ut   ??

annars; har du monterat större spridare ?? jag var i funderingarana på hur jag skulle göra med mitt mek sprut då jag kompressor konverterar amazonen.. (någon pratade om audi 5cyl å nån annan om porsche spridare)

It´s Better to burn out than fade away

177 Inlägg
21 augusti 2007
#3
Varför bråka med mekaniska sprut?
Det finns riktigt bra och lätta elektroniska system från t.ex MegaSquirt och Haltech.

Over and out!

5 710 Inlägg
21 augusti 2007
#4
Ingen expert på det där burkarna men det går att "gnista" upp reglernålen och dess säte för en ökad bränslemängd.
Att borra känns lite väl grovt.....det är rätt små pryttlar.

Kan ett egenknåpat tillskottssprut vara en smidigare lösning?

MVH Jonas
..............

86 Inlägg
21 augusti 2007
Trådstartare
#5
granada75 skrev:
Varför bråka med mekaniska sprut?
Det finns riktigt bra och lätta elektroniska system från t.ex MegaSquirt och Haltech.

eftersom de e mycket roligare å få ett mek sprut å gå när alla andra köper dyra sprut för 20000kr!

<-/Tommy\->

86 Inlägg
21 augusti 2007
Trådstartare
#6
jonTe skrev:
Ingen expert på det där burkarna men det går att "gnista" upp reglernålen och dess säte för en ökad bränslemängd.
Att borra känns lite väl grovt.....det är rätt små pryttlar.

Kan ett egenknåpat tillskottssprut vara en smidigare lösning?

reglernålen i spridarhuset då elr?

<-/Tommy\->

86 Inlägg
21 augusti 2007
Trådstartare
#7
JakeDevilson skrev:
montera dubbla sånna system, en för moderat gubb åka, den andra som komplement då det ska gasas ?? vilka kanalerna e har jag inte hört något om, men kan det vara de som sitter i luftmängdmätaren, där var spridar slang går ut   ??

annars; har du monterat större spridare ?? jag var i funderingarana på hur jag skulle göra med mitt mek sprut då jag kompressor konverterar amazonen.. (någon pratade om audi 5cyl å nån annan om porsche spridare)

jo ha å fått de sagt åt mig... funderar på å köpa någe beg audi spridare å pröva... kör me 8 bar bränsletryck nu före spridarhuset så de e nog spridarna som säger emot nu... :S

<-/Tommy\->

8 252 Inlägg
21 augusti 2007
#8
Twist_Turbo skrev:
granada75 skrev:
Varför bråka med mekaniska sprut?
Det finns riktigt bra och lätta elektroniska system från t.ex MegaSquirt och Haltech.

eftersom de e mycket roligare å få ett mek sprut å gå när alla andra köper dyra sprut för 20000kr!

Men att gnista ett bränslehuvud är en affär på ett antal tusen kronor + att det inte är nåt man gör själv, utan det lär man lämna bort till folk som vet va de håller på med. klart, det är tufft på sitt sätt med mekaniskt sprut, men faktum är att ett elektroniskt är överlägset i slutänden. Dessutom finns det sprut som är billigare än att gnista... Sen är spridare för detta ändåmål inte helt enkla att komma över.

Absolut simplaste så sett, och det är väl en klassisker i sammanhanget, är att ta bränslehuvudet från en prosche eller merca med v8 och köra med dubbla spridarrader. Finns en del som kör en snikvariant med med audi-huvud och sätter den 5:e som en sorts tillskottsspridare i insuget.


Bärs!
3 456 Inlägg
21 augusti 2007
#9
Twist_Turbo skrev:
eftersom de e mycket roligare å få ett mek sprut å gå när alla andra köper dyra sprut för 20000kr!

Eller så köper du MegaSquirt för 2k-3k...
K-Jet suger! big_smile

Garaget.org peakade 2008.

86 Inlägg
21 augusti 2007
Trådstartare
#10
Marlboroman skrev:
Twist_Turbo skrev:
granada75 skrev:
Varför bråka med mekaniska sprut?
Det finns riktigt bra och lätta elektroniska system från t.ex MegaSquirt och Haltech.

eftersom de e mycket roligare å få ett mek sprut å gå när alla andra köper dyra sprut för 20000kr!

Men att gnista ett bränslehuvud är en affär på ett antal tusen kronor + att det inte är nåt man gör själv, utan det lär man lämna bort till folk som vet va de håller på med. klart, det är tufft på sitt sätt med mekaniskt sprut, men faktum är att ett elektroniskt är överlägset i slutänden. Dessutom finns det sprut som är billigare än att gnista... Sen är spridare för detta ändåmål inte helt enkla att komma över.

Absolut simplaste så sett, och det är väl en klassisker i sammanhanget, är att ta bränslehuvudet från en prosche eller merca med v8 och köra med dubbla spridarrader. Finns en del som kör en snikvariant med med audi-huvud och sätter den 5:e som en sorts tillskottsspridare i insuget.

dedär med merca v8 sprut låter ju int så jävla dumt! å just nu håller ja på å tar ur så mycke hästar som möjligt ur en b19 så billigt som möjligt! så ni alla som gillar elctroniskt har ja en liten tröst åt er att de står en motor på motorbänken i garaget färdigt för nira/hestec etc... ha bara int bestämt mig för vilket sprut de blir ännu på den motorn.. men först den här motorn! smile tack för alla tipps!! smile

<-/Tommy\->

152 Inlägg
22 augusti 2007
#11
mekansinskt sprut rockar, det är grejjer för en karl.. åt helvette med all elektronik !! big_smile

It´s Better to burn out than fade away

218 Inlägg
22 augusti 2007
#12
varför bara itne 2st feta förgasare som slukar bränsle det är manligt när man har hår på bröstet tongue


86 Inlägg
22 augusti 2007
Trådstartare
#13
Gozze skrev:
varför bara itne 2st feta förgasare som slukar bränsle det är manligt när man har hår på bröstet tongue

jo men då ska de va sugmotor! big_smile

<-/Tommy\->

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
22 augusti 2007
#14
Twist_Turbo skrev:
Gozze skrev:
varför bara itne 2st feta förgasare som slukar bränsle det är manligt när man har hår på bröstet tongue

jo men då ska de va sugmotor! big_smile

Går ju att bygga tryckbox kring förgasaren så funkar den med turbo...


86 Inlägg
22 augusti 2007
Trådstartare
#15
bumpe skrev:
Twist_Turbo skrev:
Gozze skrev:
varför bara itne 2st feta förgasare som slukar bränsle det är manligt när man har hår på bröstet tongue

jo men då ska de va sugmotor! big_smile

Går ju att bygga tryckbox kring förgasaren så funkar den med turbo...

jo ja vet.. eller så köper du bara en förgasare som håller tryck! wink de går å köra tryck på volvos orginal direkt bara du pluggar 2-3hål beroende på förgasare å tätar spjällhusaxeln...

<-/Tommy\->


Sök