3290
Sök

Bygga billjud i V50.

20 Inlägg
22 augusti 2007
Trådstartare
Tjena!
Tänkte snart ge mig på att bygga lite ljud i V50:n.
Jag har en grej som jag klurar lite på. Det är så att jag har platsbrist i skuffen och behöver då göra så att basinstallationen tar så lite plats som möjligt. Har kikat på MDS och funderar på deras XMax 10:or för att de kan spela i extremt små lådor. Dessutom kostar de inte skjortan.
Till min fråga. Hur blir ljudet om man sätter en bas på varje sida bak i skuffen som spelar mot varandra? Vilka nackdelar ger detta. Helst skulle jag vilja bygga en låda mot ryggstödet som spelar bakåt men barnvagnen och hunden tillåter inte detta.
Blir det värdelöst eller skulle det fungera riktigt bra!

Mvh Fredrik & Sandra

4 Inlägg
22 augusti 2007
Hmm..... har inte volvo färdiga baspaket som man kan lägga in där reservhjulet är....  det är ganska bra bas från den om jag får säga det själv..... men det är ju klart..... det lär väl kosta ..... skulle inte förvåna mig

20 Inlägg
22 augusti 2007
Trådstartare
Kirtapp skrev:
Hmm..... har inte volvo färdiga baspaket som man kan lägga in där reservhjulet är....  det är ganska bra bas från den om jag får säga det själv..... men det är ju klart..... det lär väl kosta ..... skulle inte förvåna mig

Jo, det finns... Men det fungerar inte om man har minsta modellen av stereo som jag har... Uppgradering av enhet är svindyrt.

Mvh Fredrik & Sandra

Sök