4140
Sök

Någon som vill prata med mig som är ledsen och arg? Ang rattfylleri.

53 Inlägg
28 augusti 2007
Trådstartare
Klockan 5 i morse ringde min mamma och berättade att min bror varit med om en bilolycka. Visserligen var han inte skadad, men han kunde ju ha varit. Personen som körde bilen (inte min bror) var full mad och tappade kontrollen över bilen och det gick åt skogen.

Undrar om det finns någon i denna stora värld som vill trösta mig för en sekund? sad

Kalla mig gärna dum, men jag vågar iaf fråga!

Skaune
28 augusti 2007
Jag tycker inte du ska vara ledsen, var glad att din bror klarade sig utan skador! Var istället arg på alla svin som kör rattfulla! Men jag förstår ju naturligtvis att det e jobbigt de som hänt, beklagar!

1 174 Inlägg
28 augusti 2007
Tycker som #Axor du ska vara pissed of istället sad men förstår också att du e nere =/ hade kunnat snacka om man vorre hemma!

53 Inlägg
28 augusti 2007
Trådstartare
Tack så mycket!
Klart att jag är arg också, men nu när det gått ett tag så blir man mer ledsen för då sitter man och funderar på vad som skulle ha hänt...
Just nu sitter jag och väntar på att polisen kanske ska ringa till mig eftersom mi8n bror bor hos oss för det mesta. Hur kul är det??? Inget alls.

Undrar hur polisen tänker egentligen...personen som körde har inget körkort och han har åkt fast så många gånger (bara fått böter) att han knappt har råd att bo kvar i sin lägenhet. När ska dom ta bort han från vägarna egentligen? Någon som vet hur många gånger man kan bli tagen innan polisen gör något åt saken?

Tck för att ni muntrar upp mig!!! kram på er alla!

Min bil var för ful för garaget
74 Inlägg
28 augusti 2007
Det första jag tänker på är vad din bror tänkte när han åkte med honom

VAG entusiast
277 Inlägg
28 augusti 2007
Bullibert skrev:
Det första jag tänker på är vad din bror tänkte när han åkte med honom

Jag håller med lite vett får man ju ha och inte åka med en som inte är nykter mad

Audi 1910-2007 97 år
"det viktigaste är inte vad du lyssnar med utan vad du lyssnar på"
"det är väl inte konstigt att det låter kasst när du lyssnar på musik som inte är musik"
Audi: Four rings to rule them all

53 Inlägg
28 augusti 2007
Trådstartare
Jag tror att bror min ska skippa spriten här framöver. Om inte annat så ska han nog få veta att han lever mad . Jag tänker inte tåla att någon ringer till mig kl 5 på morron bara för att han är full och dum. Någon gräns måste det ju finnas.

Det stod om krocken på na:s hemsida och han som körde är misstänkt för både det ena och det andra. Hoppas bara att han kommer bort från vägarna nu.

Skönt att skriva av sig lite smile . Även om jag inte känner ni som läser detta hmm .

8 156 Inlägg
28 augusti 2007
En av mina vänner dog i en sådan olycka. Endast föraren klarade sig, eftersom han var den enda som var bältad. Hans flickvän hade försökt ta ifrån honom nyckeln...
3 dog av inre skador. Dom kastades ut ur bilen.
Svartmålaolyckan, midsommarafton 1992. sad

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

53 Inlägg
28 augusti 2007
Trådstartare
Phaetoon skrev:
En av mina vänner dog i en sådan olycka. Endast föraren klarade sig, eftersom han var den enda som var bältad. Hans flickvän hade försökt ta ifrån honom nyckeln...
3 dog av inre skador. Dom kastades ut ur bilen.
Svartmålaolyckan, midsommarafton 1992. sad

Ledsen att läsa något så tragiskt. sad  Händer för ofta att folk kör även fast dom druckit mad Ska tända ett ljus för din vän. Kram

INGET ANNAT!!
1 725 Inlägg
28 augusti 2007
Förstår dej till viss mån att man blir orolig och sådär, men ändå inte för din bror va så korkad som åkte med en som va rattfull.. Alkohol och bilkörning hör INTE ihop

53 Inlägg
28 augusti 2007
Trådstartare
Jag är jävligt arg och besviken på min bror och trodde att han visste vad som var rätt och fel. Men jag tycker väl att om man inte förstår det så är det väl något som inte riktigt stämmer.
Han har druckit mycket på sista tiden och kanske mår han dåligt över något. Återstår att se vad han säger.
Det jag blev/blir orolig över är väl vad som kunde ha hänt eller om det händer igen och utgången blir värre.
När det gäller min egen bror så vill jag hellre hjälpa än stjälpa. Vad det gäller han som körde så hoppas jag att han åker in snart. Är inte första gången han sitter bakom ratten full. Föraren har fått flera chanser att få hjälp men har inte tagit dom så då får polisen sköta det, min bror har inte haft problem förut så jag tänker hjälpa honom så gott det går. Och om det är någon som tycker att jag gör fel så håll det för er själva, tack.

INGET ANNAT!!
1 725 Inlägg
28 augusti 2007
jag har själv haft problem med att jag drack väldigt mycke ett tag när jag mådde dåligt.. så försök prata med honom och fråga vad som är fel och sådär..

53 Inlägg
28 augusti 2007
Trådstartare
GurraG skrev:
jag har själv haft problem med att jag drack väldigt mycke ett tag när jag mådde dåligt.. så försök prata med honom och fråga vad som är fel och sådär..

Jag pratade med honom för en stund sen och det hördes på rösten att han var ledsen över det som hänt. Det har tydligen varit mycket bråk i hans kompiskrets och en viss flicka har väl inte varit den snällaste mot honom. Han har väl inte insett hur mycket skada hon har gjort honom. Det är skönt att vi står varandra så nära som vi gör, han har alltid varit ärlig om jag frågat honom något. Ska nog få det att bli bra igen. Kanske hjälper att han börjar jobba på ett nytt företag på måndag. Han ska ju börja jobba med min sambo så det kanske blir lättare för honom då när han har någon vid sin sida hela tiden. Hoppas bara att allt ordnar sig.

Får man fråga vad som fick dig att må bättre?

Sök