3397
Sök

trimning till audi a3?

20 Inlägg
3 september 2007
Trådstartare
#1
Börjar tröttna på de hästar som ligger i min A3:a nu och vill få fram några till.
Har kollat runt lite på chipp men eftersom första bil har jag itne helt koll på vad man ska satasa på.
Ska man chippa upp den ? och var finns det isåfall bra chipp
eller ska man modda på något annat sätt??

24 Inlägg
3 september 2007
#2
Stoffes skrev:
Börjar tröttna på de hästar som ligger i min A3:a nu och vill få fram några till.
Har kollat runt lite på chipp men eftersom första bil har jag itne helt koll på vad man ska satasa på.
Ska man chippa upp den ? och var finns det isåfall bra chipp
eller ska man modda på något annat sätt??

pappa brukar locka fram dem med havre.

Sidledesförare
268 Inlägg
3 september 2007
#3
Stoffes skrev:
Börjar tröttna på de hästar som ligger i min A3:a nu och vill få fram några till.
Har kollat runt lite på chipp men eftersom första bil har jag itne helt koll på vad man ska satasa på.
Ska man chippa upp den ? och var finns det isåfall bra chipp
eller ska man modda på något annat sätt??

byt luftfilter och sätt på en japsdämpare och en osthyvel (spoiler) så får du ju då typ 10 hästar direkt
Senast redigerat av Wezzli (3 september 2007)

Man vet aldrig, före man vet

20 Inlägg
3 september 2007
Trådstartare
#4
om jag letar lite mer hästar uppmot 50?

24 Inlägg
3 september 2007
#5
Stoffes skrev:
om jag letar lite mer hästar uppmot 50?

stor dumpventil ger massssssssor!!!!!1111111

91 Inlägg
Brum säger bilen.
394 Inlägg
3 september 2007
#7
Duktigt oserösa svar här.. löjligt.
Jag kan rekomendera powerchip.
om du sen vill ha lite mer effekt kan du köpa grövre downpipe med sport katt,samt 2.5+ från katten större ic alternativt försöka optimera luftflödet till orginal med tex hjälar i innerskärmen. Men det är ju klart bäst om du skaffar de trimm du vill ha och sedan mappar bilen efter det..

*edit*
Du kan behöva köpa en stadigare dump. Orginal brukar ge upp rätt fort om man höjer laddtryket..
Senast redigerat av Psychotic (3 september 2007)

Livet börjar vid 1bar! Och 15 Volt :)

Masterworks
3 september 2007
#8
Lustgas är annars ett ganska lätt och
billigt sätt att få mycket effekt! big_smile

Sidledesförare
268 Inlägg
3 september 2007
#9
Masterworks skrev:
Lustgas är annars ett ganska lätt och
billigt sätt att få mycket effekt! big_smile

Ja, och när lustgasen tar slut så blir du frånbackad av en Fiat Polski. Nej tack!

Man vet aldrig, före man vet

Masterworks
3 september 2007
#10
Wezzli skrev:
Masterworks skrev:
Lustgas är annars ett ganska lätt och
billigt sätt att få mycket effekt! big_smile

Ja, och när lustgasen tar slut så blir du frånbackad av en Fiat Polski. Nej tack!

Och när bensinen är slut så går moster Agda om dig med rullatorn! Nej tack!

Skum kommentar du har!

Sidledesförare
268 Inlägg
3 september 2007
#11
Masterworks skrev:
Wezzli skrev:
Masterworks skrev:
Lustgas är annars ett ganska lätt och
billigt sätt att få mycket effekt! big_smile

Ja, och när lustgasen tar slut så blir du frånbackad av en Fiat Polski. Nej tack!

Och när bensinen är slut så går moster Agda om dig med rullatorn! Nej tack!

Skum kommentar du har!

Bensinen fyller du på vid närmsta mack vilken som helst tid på dygnet i vilken som helst kommun.

Menar mest att man hellre har en hög grundeffekt än med tillsatser som måste påfyllas tidvis. Man vill ju inte köra omkring med känslan att man måste vara sparsam. Kraften ska inte ta slut före bensinen gör det.

Man vet aldrig, före man vet

Masterworks
3 september 2007
#12
Wezzli skrev:
Masterworks skrev:
Wezzli skrev:
Ja, och när lustgasen tar slut så blir du frånbackad av en Fiat Polski. Nej tack!

Och när bensinen är slut så går moster Agda om dig med rullatorn! Nej tack!

Skum kommentar du har!

Bensinen fyller du på vid närmsta mack vilken som helst tid på dygnet i vilken som helst kommun.

Menar mest att man hellre har en hög grundeffekt än med tillsatser som måste påfyllas tidvis. Man vill ju inte köra omkring med känslan att man måste vara sparsam. Kraften ska inte ta slut före bensinen gör det.

Bilen går ju som vanligt utan gasen, när det är dax att race så är det bara att koppla
på kanske 100hk till! Och varför skulle man åka med tom flaska?

Jag gav bara ett exempel på en väldigt kostnads effektiv trimmning som inte syns
eller hörs och som är lätt att återställa när man byter bil!

Att sätta på luftburk och osthyvel för 10hk så kan det väll nästan kvitta?

Edit:stavfel
Senast redigerat av Masterworks (3 september 2007)

Sidledesförare
268 Inlägg
3 september 2007
#13
Masterworks skrev:
Wezzli skrev:
Masterworks skrev:

Och när bensinen är slut så går moster Agda om dig med rullatorn! Nej tack!

Skum kommentar du har!

Bensinen fyller du på vid närmsta mack vilken som helst tid på dygnet i vilken som helst kommun.

Menar mest att man hellre har en hög grundeffekt än med tillsatser som måste påfyllas tidvis. Man vill ju inte köra omkring med känslan att man måste vara sparsam. Kraften ska inte ta slut före bensinen gör det.

Bilen går ju som vanligt utan gasen, när det är dax att race så är det bara att koppla
på kanske 100hk till! Och varför skulle man åka med tom flaska?

Jag gav bara ett exempel på en väldigt kostnads effektiv trimmning som inte syns
eller hörs och som är lätt att återställa när man byter bil!

Att sätta på luftburk och osthyvel för 10hk så kan det väll nästan kvitta?

Edit:stavfel

Osthyvel ger mer än 10hk, glömde skriva det

Man vet aldrig, före man vet

Masterworks
3 september 2007
#14
Wezzli skrev:
Osthyvel ger mer än 10hk, glömde skriva det

Hehehe... Jag ger mig! smile

Blir iallafall gas och kanske kompressor på min bil, skippar osthyveln
då jag tror att det kanske blir lite för mycket effekt då! wink


Sök