2566
Sök

Sprucken kylare

2 Inlägg
3 september 2007
Trådstartare
Hej!
Mitt problem är att jag har en sprucken kylare.

Den e sprucken i plasten och det är som ett hål där nu.. jag skulle kunna proppa igen den och limma men vet inte hur, med vad eller om det ens kan bli en permanent lösning, så jag vill ha in lite tips och idéer.

Den markerade delen på bilden är lös och det är ett hål där nu.

http://www.junsele.com/viewpic.asp?id=76165

Tack på förhand!

6 Inlägg
3 september 2007
hej hade samma fel på min volvo köp en ny kylare eller ragga upp någon med en plast svets
för det blir bäst  ... men du kan ju försöka själv med täta-tät lagning för bensin tankar och kylare m.m brukar finnas på bensin mackar ... kan funka bra och kan funka dåligt...
och om du prövar på det... så passa dig för kylarvattnet när du sätter på bilen för jag fick det i fejset
wink lycka till //mvh robin

1 567 Inlägg
3 september 2007
En kylare är ju inte så jätte dyr KÖP EN  NY !!!

What does a 9 volt battery and a girls asshole have in common?
You know it's wrong, but sooner or later your gonna put your tongue on it
im not drunk that's just torque steer 3 MPS

53 Inlägg
3 september 2007
Hej jag har hört att kanel är en bra lösning att täta kylare med....men inget jag testat själv.. men kommer göra det om det skulle behövas...det enda jag vet är att kylaren ska vara tom och sen sätter man kanel på hålet   

Lycka till om du törs testa

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
3 september 2007
men det är la plast där den gått av va???
Ta annars lite glasfiber o börja kleta o snygga till det smile

C H E V R O L E T <3

4 682 Inlägg
3 september 2007
täta den med lödtenn!funkar mycket bra.när du lött dit en klump lödtenn stoppar du kylaren i en vattenbalja och ser om de är tätt.min farfar jobbade som kylarreperatör för ett tag sen och han reparerade 100-tals kylare på de sättet.

1 723 Inlägg
3 september 2007
Kanel tätar endast mindre sprickor, inte hål. Annars är en ny kylare ett tips, blir aldrig bra att laga sånt. Inte själv iaf. Ocj lämnar du in den går det säkert på ett ut om du köpt en ny.

187 Inlägg
3 september 2007
Andex skrev:
Hej jag har hört att kanel är en bra lösning att täta kylare med....men inget jag testat själv.. men kommer göra det om det skulle behövas...det enda jag vet är att kylaren ska vara tom och sen sätter man kanel på hålet   

Lycka till om du törs testa

Om du någon gång "behöver" testa detta tongue skulle jag starkt rekomendera dig att se till att ha rätt me glycol i osv, sedan slå i en påse eller 2, dock inte allt på en gång.

funkar sedan 7 år tillbaka på en audi 100 som småläckte litegran smile

om du inte kan ha vatten/kylvätska i bilen utan att det rinner ut direkt tror jag inte att kanel kommer hjälpa så mycket.

2 Inlägg
4 september 2007
Trådstartare
haha kanel? vafan big_smile aja

jag köpte någonting som gick att forma och trycka dit, så nu ska jag vänta en timme typ o sen testa och se om det är något att ha... det e så jädra svårt o laga plast.. och om jag skulle köpa kylare, så är den billigaste jag hittat till min bil hittils 1000kr hmm

Sök