Centrera basarna lite och sätta en port på varje sida av basen, typ uppe i högra hörnet till högerbasen och vänsterhörnet till vänsterbasen. Så gjorde jag med en och det lät betydligt bättre
Det finns inget man kan göra utan att behöva en göra en ny vägg på framsidan?
Hur långt är röret? Är lådans innervolym 70 liter utan basar? Är lådan uträknad eller höftad?
Jag tycker att 70 liter för båda basarna är lite, Kickers eget förslag är 50-64 liter för endast en bas. Enligt lådprogrammet så ger inte den där lådan just någon bra verkningsgrad.
bobboski: Håller med, konad port i båda ändar är att föredra.
Senast redigerat av Drönirettab (2 september 2007)
I manualen för basarna som hängde med stod det 35 liter, angivet i kvadratfot men med 35l inom parentes, Jag har räknat utdet på ett ungefär så att lådan blir 70 liter med basarna, inte exakt på litern blev det säkert inte men kanske +- 5L.
I manualen för basarna som hängde med stod det 35 liter, angivet i kvadratfot men med 35l inom parentes, Jag har räknat utdet på ett ungefär så att lådan blir 70 liter med basarna, inte exakt på litern blev det säkert inte men kanske +- 5L.
Mmm, men 35 liters volym gällde för sluten låda, inte basreflexlåda.
Hur långt rör har du gjort?
Jag har räknat på dina mått i skissen. Om jag antar att det är ytttermått och att lådmaterialet är 22mm så blir innervolymen ca 122-123 liter, inte 70 liter.
Är det yttermått som du har skrivit?
Senast redigerat av Drönirettab (3 september 2007)
Men nu när vi har kommit fram till den rätta volymen så tycker jag att din låda verkar ha bra storlek, omkring 120 liter med basarna inräknade kommer nog att bli bra. Om du får plats med ett till 4" rör ovanför det nuvarande röret, alltså ovanför basarna, och gör båda rören ca 15cm långa så kan det där bli bra.
Vad tror du om det?
Programmet jag använder heter BassBox Pro 6.0.2, men jag vet inte var man kan ladda ner det gratis.
Senast redigerat av Drönirettab (4 september 2007)