Tjenare
För andra gången på kort tid så startade inte min Chrysler Stratus LX -98 när jag skulle ta bilen. Senast här så var jag i Stockholm och skulle hem till Uppsala efter en kurs.
Bogserade bilen till PampBilservice i STHLM och där har den varit nu i 4 månader!!!
Problemet är startspärren och första vändan på verkstan varade i 37 dagar, slutade med att man monterade in en dosa under ratten (från JEEP) som jag va tvungen att krypa under ratten och vifta med en droppe för att slå av startspärren innan jag startade bilen.
Centrallås och orginal fjärr fungerade inte längre.
Nu ringde i alla fall PampBilservice från Stockholm för en vecka sen och berättade att dom inte kan laga bilen.
Första jag gjorde va att åka till Volvo och köpte en helt ny S60.. men kvar står problemet med Stratusen
Nån som har en ide om vad det kan vara, eller vem man ska vända sig till för att få bilen fixad. Aukt. bilfirmor här i Uppsala har inte lyckats lösa det på ett bra sätt.. inte heller Pamp i Stockholm.. så det känns lite tungt.
Bilen är i kanonskick annars på 11.000 mil .. så det känns inte riktigt rätt att skrota skiten utan man vill ju gärna få i ordning den...
Mvh Bazzsoli