3224
Sök

Hjälp med saab turbo,startar ej!!

Kinna
146 Inlägg
8 september 2007
Trådstartare
tjena gott folk. Nu e de så attdet har uppstått ett problem med min saab 9000 2.3turbo -92. Bilen fungerade helt okej och så,sen ställde jag bilen och skulle se om jag hitta något hål in från motorrummet,så att jag kan dra ström till slutsteg. Jag letar och letar, och inte hittar nåt vettigt ställe. Jag öppnade den där plastkåpan som täcker torkarmotorn,kupefläkten o allt det där, och försökte hitta nåt. Men ändå hitta jag inget. Så jag tänkte jag gör kollar senare. Så skulle jag starta bilen,så vill den inte igång, motorn snurrar,men går ej igång. Det som jag märker som inte fanns innan va de att när jag slår på tändningen, så tjuter något typ bakom säkringarna där dom sitter. det typ piper så här: PIP,    PIP PIP,    PIP PIP PIP,  PIP PIP PIP PIP,  osv. det ökar hela tiden. Vad kan felet vara tro? kan jag ha råkat komma åt någon sladd eller något? hjälp !!

Avstängd
914 Inlägg
8 september 2007
Öppna upp där igen och kolla om du råkat komma åt nån sladd eller nåt, man vet aldrig. Lycka till!

Vissa faller för grupptryck, jag faller för laddtryck!

Kinna
146 Inlägg
9 september 2007
Trådstartare
tjena igen. Efter lite mer felsökning idag, då jag kollat allt och ingen sladd jag kommit åt, så har jag konstaterat att jag inte har nåt bränsletryck fram till motorn. Då jag heller inte hör pumpen starta,så undrar jag vad som kan ha hänt? några tips? ska iaf ut imorrn och kolla om jag har ström fram till pumpen.

677 Inlägg
9 september 2007
Säkring eller relä till pumpen kanske.

208 Inlägg
9 september 2007
låter som att det är en säkring eller relä som snubben ovan skriver... b ara att felsöka, elfel hatar jag... och speciellt på lite nyare bilar.... smile

Wrum!

Kinna
146 Inlägg
9 september 2007
Trådstartare
tack för svaren. men säkring är det inte, och relät tror jag inte på heller för jag tog ett relä med samma styrka, och satte i och de hjälpte ej

3 295 Inlägg
9 september 2007
det kan vara vara pumpen eller förpumpen som är har sagt upp sig.. hur konstaterade du att du inte har nåt bränsletryck?? din tändkassett kanske har gått sönder?

Kinna
146 Inlägg
9 september 2007
Trådstartare
jag skruvade loss den skruven som sitter typ mellan insuget och motorn, jag vet inte vad den kallas, men där ska bensin komma om man skruvar loss den, och de kom inte en droppe samtidigt som jag starta.

Sök