4461
Sök

dumpventil/pysljud

48 Inlägg
27 december 2005
Trådstartare
Kan man fast man varken har tubo i bilen eller nå trim få så kallat pysljud. vad behöver man och är det lätt fixat. Behöver dessutom mer info om slutdämpare. räcker det med att sätta på en annan slutdämpare för att få grövre ljud. Behöver jag ta bort nått eller är det bara att sätta på i slutet av avgassystemet. Jag kör en Ford Focus Ghia av årsmodell 00.

Tacksam för svar

Väghållningsvåldtagen
195 Inlägg
27 december 2005
snake69 skrev:
Kan man fast man varken har tubo i bilen eller nå trim få så kallat pysljud. vad behöver man och är det lätt fixat. Behöver dessutom mer info om slutdämpare. räcker det med att sätta på en annan slutdämpare för att få grövre ljud. Behöver jag ta bort nått eller är det bara att sätta på i slutet av avgassystemet. Jag kör en Ford Focus Ghia av årsmodell 00.

Tacksam för svar

Fråga 1: Nej.

Fråga 2: Vore väl lättare att lägga på en ny slutdämpare om du tar bort den gamla?

Även en apa kan köra rakt fram med foten nedtryckt.
------------------------------------------------------------
Volvo S40

671 Inlägg
27 december 2005
Det finns många lösningar för att få pysljud utan turbo. Men varför tynga ner bilen med en massa skit?

En kompressor, trycktank och en ventil så kan du pysa precis när du vill.
Alt en högtalare som spelar pysljud.

272 Inlägg
27 december 2005
Köp en bil med turbo och sälj Forden istället. Så slipper du skämmas över att du har pysljud på elektronsikt vis. Jag skämms bara över tanken att man ens vill ha det!

Sen så säljer ju säkert Ferrita eller Simons avgassystem till din bil så du får grövre ljud och lite större vägar för avgaserna att gå.

Projekt 900hk 2JZ-GTE
www.jleracing.se - Tuningdelar till ett bra pris

Mr
267 Inlägg
27 december 2005
Jag skulle skämmas ihjäl att åka runt o pysa... Om jag inte hade en grym turbomotor dvs.

Mer gas är alltid lagningen eller lösningen.

48 Inlägg
28 december 2005
Trådstartare
Man tackar och skämms lite granna. fast jag har inte råd att åka runt i min andra läckerhet hela tiden. Lite dyrt med soppa =/  Så jag tänkte bara om det fanns möjlighet fast ni verkar hellre stjälpa än hjälpa mig.

Mr
267 Inlägg
28 december 2005
Du vill stjälpa dig själv låter det som..
Vi är nog bara ärliga, och jag skulle tycka synd om någon som kom o körde en vanlig bil som åkte runt o pös.

Mer gas är alltid lagningen eller lösningen.

1 741 Inlägg
28 december 2005
http://www.saber-edv.com/ <-- där finns fuskdump... finns en film där dom kör en bil med den monterad åxå... vet inte om dom säljs i sverige men bör väl gå att fixa...

When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69250 <-- Min projekttråd.

Wankel
1 080 Inlägg
28 december 2005
klart det finns men det är som sagt bara skämmigt...lika patetiskt som folk som sätter m3 emblem på en gammal sketen 318..har man inte råd med grejer ska man inte få andra att tro det för att man ska kunna skryta..

MDS Västerås

48 Inlägg
28 december 2005
Trådstartare
Mycket tack till tecman !!!

cossie jens
127 Inlägg
28 december 2005
köp cossie då kan du dumpa det lovar jag

37 Inlägg
28 december 2005
Fråga nummer 1:
Här håller jag med resten, köp helt enkelt en turbobil om du vill pysa! hehe

Fråga nummer 2:
Om dämpare nummer sist sitter i slutet, kapar du den och sätter typ en japse där, annars får du ta bort en annan ljuddämpare, annars kommer du få en ännu tystare bil än du redan har!

//Fiat Uno Turbo\\

Racing Is Not A Crime

Sök